سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

 

مواد لازم   

توت فرنگی 250گرم،یخ زده
آب یک قاشق سوپخوری
شکر یک دوم پیمانه(110گرم)
سفیده ی تخم مرغ 4عدد

سوفله توت فرنگی

سوفله توت فرنگی

طرز تهیه
 
توت فرنگی شسته وکاملا خشک را در نایلون ریخته و به مدت یک ساعت در فریزر بگذارید. سپس توت فرنگی ها را همراه یک قاشق سوپخوری آب در ظرفی بریزید وروی حرارت قرار دهید تا زمانی که توت فرنگی ها نرم شوند و مایه شروع به جوشیدن کند. سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید.

مایه را به مدت 5 دقیقه روی حرارت متوسط بدون این که بجوشد قرار دهید تا جایی که شکر حل شود. سپس مایه را از روی حرارت برداشته واز صافی رد کرده وکنار بگذارید. سفیده ی تخم مرغ ها را با همزن برقی آن قدر بزنید تا سفید وبرفی شود، مایه صاف شده ی توت فرنگی را به صورت گرم آرام وبه تدریج به سفیده اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مایه صاف ویک دست شود.

قالب یا قالب های سوفله را با کره چرب کنید وبا نواری از کاغذ روغنی که به دور قالب می بندید ارتفاع یا لبه قالب را کمی بالا بیاورید. سپس مایه را به تساوی در قالب بریزید به طوری که یک سوم ظرف را بگیرد قالب یا قالب ها را در سینی بگذارید و در فر داغ با حرارت 180 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا سوفله پف کند وبالا بیاید. بعد از پختن برای سرو می توانید از ترکیب خامه وپوره توت فرنگی یا پودر قند برای روی سوفله استفاده کنید.


نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 10:20 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس