سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

مواد لازم
شکر 2/1 پیمانه
خامه زده شده 200 گرم
تخم مرغ 3 عدد
وانیل 3/1 قاشق چایخوری
ورق ژلاتین 2 ورق
موز خرد شده 3 عدد

 
طرز تهیه
ابتدا زرده و سفیده را جدا می کنیم و زرده وشکر و وانیل را می زنیم تا غلیظ و کرم رنگ شود سپس سفیده را می زنیم تا پوک و سفید شود ورق ژلاتین را در 4/1 پیمانه آب سرد حل می کنیم و به طریق بن ماری آن را گرم می کنیم تا کاملاً حل شود و سپس به زرده ها اضافه می کنیم خامه زده شده و سفیده را هم با هم مخلوط کرده و زرده ها را به آن می افزائیم و در آخر موزهای خرد شده را هم اضافه می کنیم و در ظرف مخصوص به مدت 5 الی 6 ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا بسته شود.


نوشته شده در سه شنبه 91/3/2| ساعت 12:39 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم


نمک 8/1 قاشق چایخوری
آب یا شیر 1 پیمانه
قارچ 300 گرم
کره 125 گرم
پیاز درشت 1 عدد
خامه 100 گرم
تخم مرغ کامل 1 عدد
آرد 250 گرم
زرده تخم مرغ 1 عدد 

 
طرز تهیه


آرد و کره را به شکل خرده نان درآورده زرده تخم مرغ و آب و نمک را اضافه کرده که یک خمیر بدست می آید . خمیر را در یک سطح آرد پاشی ورز داده و پهن می کنیم و داخل ظرف تارت پهن می کنیم و با چنگال شیارهایی ایجاد کرده تا از پف کردن خمیر جلوگیری کنیم . پیاز را تفت داده قارچ را اضافه کرده و روی خمیر می پاشیم . تخم مرغ و خامه را با چنگال می زنیم و روی سطح می ریزیم و داخل فر به مدت نیم ساعت در دمای 180 درجه سانتی گراد می گذاریم تا خمیر پخته روی سطح طلایی شود . این مقدار مواد برای 5 نفر در نظر گرفته شده است .

 

بعد قالب ها رو به مدت 10 دقیقه تو فر با حرارت 160 درجه ی سانتیگراد قرار میدیم تا بپزه .

 

 

تارت ها رو از قالب جدا کرده و بعد توشون رو  مقداری سس گوجه مالیده و آویشن پاشیده و با مواد دلخواه پر میکنیم و روشو مقداری پنیر پیتزا ریخته و به مدت 2 تا 3 دقیقه با قدرت 100 در صد تو ماکروویو قرار میدیم تا پنیر آب بشه .

 

 

من تارت رو با مخلوط گوشت چرخ شده و پیاز داغ و قارچ و فلفل دلمه ای و کالباس پر کردم .

 

 

این هم تارت آماده ی خوردن 

 

 

با این مقدار مواد 6 تا تارت بدست میاد ، من مواد رو دو برابر کرده بودم که


نوشته شده در سه شنبه 91/3/2| ساعت 12:36 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

سیب زمینی 4 عدد بزرگ
گوشت چرخ کرده 200 گرم
پیاز 1 عدد بزرگ
قارچ 1 عدد
پنیر پیتزا 170 گرم
سیر 1 حبه
رب 2 قاشق غذاخوری
زردچوبه و فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه

سیب زمینی را با مقداری آب بگذارید تا آبپز شود.پیاز را خلالی خرد کرده و کمی تفت داده و با  زردچوبه  کمی تفت دهید و بعد هم سیر را رنده کرده و با گوشت چرخکرده سرخ کنید و بعد هم رب را اضافه کنید و بعد هم قارچ را حلقه ای خرد کرده و با گوشتها کمی تفت دهید و کمی بگذارید تا مواد پخته شود و به خورد هم بروند،البته لازم نیست قارچ پخته شود و تقریبا 10 دقیقه برای پخت قارچ کافی هست.یک ظرف مناسب برای گذاشتن در فر را انتخاب کنید.سیب زمینی ها را پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید و نه خیلی باریک باشد و نه خیلی ضخیم و بعد مقداری از مواد بالا را روی آن بریزید و بعد مقداری پنیر پیتزا و به همین ترتیب تا آخر...

فر را روشن کرده و ظرفتان را در طبقه وسط با درجه حرارت 180 به مدت 10 دقیقه بگذارید تا روی پنیرهایتان طلایی شود.


نوشته شده در سه شنبه 91/3/2| ساعت 12:34 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

کدوی سبز قلمی  500  گرم

تخم مرغ کامل 4 عدد

سفیده تخم مرغ 2 عدد

کره 100 گرم

خامه 100 گرم

پنیر گرویر 90 گرم ,(کشدار نباید باشد)

مواد سس :

شیر 4/3 لیوان

آرد 1  قاشق غذاخوری

کره 30 گرم,نمک مقداری ,جوز مقداری

طرز تهیه

کدوهای شسته و با پوست رنده شده را (درشت) با 50 گرم کره تفت می دهیم حدود 2 تا 3 دقیقه , نمک و فلفل زده 5 دقیقه روی حرارت باشد تا کدو پخته شود بعد می ریزیم در یک صافی تا آبش کشیده شود می گذاریم کنار و سس را آماده می کنیم , 50 گرم کره را در یک قاشق آرد روی حرارت تفت می دهیم و بعد شیر را اضافه می کنیم روی شعله ملایم , سس را هم می زنیم تا کمی غلیظ شود .

نمک و فلفل و جوز را اضافه می کنیم خامه را هم اضافه میکنیم بعد که سس شروع به جوش خوردن کرد شعله را خاموش می کنیم , زرده ها را دانه دانه اضافه می کنیم (روی آتش نباشد)و هم می زنیم و دوباره روی حرارت قرار می دهیم تا یک جوش بخورد بعد از روی شعله بر می داریم و پنیر رنده شده را داخل آن می ریزیم و کدوها را اضافه کرده می گذاریم کنار , سفیده تخم مرغ را با کمی نمک می زنیم تا پوک شود , 4/1 از سفیده تخم مرغ را به این مایه اضافه می کنیم در این زمان نمک و تندی و شودی را می چشیم .

با قاشق کاملاً هم می زنیم کمی باید تند باشد و بعد بقیه سفیده ها را اضافه کرده و به آرامی هم می زنیم . ظرف مناسبی را که با همان ظرف سر میز ببریم و هم داخل فر با روغن جامد چرب کرده و مواد را داخل آن می ریزیم و در اولین طبقه فر با حرارت 375 درجه به مدت  30  دقیقه باشد تا رنگ آن طلایی شود.


نوشته شده در سه شنبه 91/3/2| ساعت 12:32 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم :   
شکلات
سس بشامل  1 فنجان
زرده تخم مرغ  4 عدد
پنیر گرویر  125 گرم
پنیر پارمیسان  125 گرم
خردل  قدری

طرز تهیه :

 

زرده تخم مرغ را با کمی نمک مخلوط میکنیم و میزنیم و با سس بشامل مخلوط مینمائیم ، مایه را در ظرف لعابی میریزیم و چند دقیقه روی حرارت ملایم میگذاریم و مرتب بهم می زنیم تا پنیر کاملا حل شود بعد از مایه کمی روی نانهای بریده کوچک و نازک میریزیم و نانها را در سینی فر میگذاریم و سینی را روی آخرین پنجره بطرف بالای فر با حرارت 350 درجه در حدود یک ربع تا 20 دقیقه میگذاریم بماند تا روی آن کمی برشته شود.
ممکن است مایه بشامل و زرده تخم مرغ و پنیر را در ظرف جداگانه بریزیم و نان های کوچک تست شده را در ظرف دیگر سرو کنیم .


نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 10:24 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

 

مواد لازم   

توت فرنگی 250گرم،یخ زده
آب یک قاشق سوپخوری
شکر یک دوم پیمانه(110گرم)
سفیده ی تخم مرغ 4عدد

سوفله توت فرنگی

سوفله توت فرنگی

طرز تهیه
 
توت فرنگی شسته وکاملا خشک را در نایلون ریخته و به مدت یک ساعت در فریزر بگذارید. سپس توت فرنگی ها را همراه یک قاشق سوپخوری آب در ظرفی بریزید وروی حرارت قرار دهید تا زمانی که توت فرنگی ها نرم شوند و مایه شروع به جوشیدن کند. سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید.

مایه را به مدت 5 دقیقه روی حرارت متوسط بدون این که بجوشد قرار دهید تا جایی که شکر حل شود. سپس مایه را از روی حرارت برداشته واز صافی رد کرده وکنار بگذارید. سفیده ی تخم مرغ ها را با همزن برقی آن قدر بزنید تا سفید وبرفی شود، مایه صاف شده ی توت فرنگی را به صورت گرم آرام وبه تدریج به سفیده اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مایه صاف ویک دست شود.

قالب یا قالب های سوفله را با کره چرب کنید وبا نواری از کاغذ روغنی که به دور قالب می بندید ارتفاع یا لبه قالب را کمی بالا بیاورید. سپس مایه را به تساوی در قالب بریزید به طوری که یک سوم ظرف را بگیرد قالب یا قالب ها را در سینی بگذارید و در فر داغ با حرارت 180 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا سوفله پف کند وبالا بیاید. بعد از پختن برای سرو می توانید از ترکیب خامه وپوره توت فرنگی یا پودر قند برای روی سوفله استفاده کنید.


نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 10:20 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس