سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

مواد لازم :(برای حدود 8 عدد نان )

  • کره / یک دوم پیمانه
  • آب / یک دوم پیمانه
  • نمک / یک دوم قاشق چایخوری
  • شکر / یک قاشق چایخوری
  • آرد سفید / یک دوم پیمانه
  • تخم مرغ / 2 عدد

مواد لازم برای سس:

  • آرد / 1 قاشق سوپخوری
  • روغن مایع / 1 قاشق سوپخوری
  • شیر / 1 پیمانه
  • پنیر پارمزان / 1 قاشق سوپخوری
  • کالباس / 3 ورقه
  • پیازچه / 3 عدد( من از فلفل دلمه ای استفاده کردم)
  • خیارشور / 2 عدد
  • پنیر پیتزا / 1 بسته رنده شده
  • نمک و فلفل / مقداری
  • نخود فرنگی / 2 قاشق سوپخوری

طرزتهیه:
کره ، آب ، نمک و شکر را روی حرارت قراردهید تا به جوش آید، سپس آرد را اضافه و مرتب هم بزنید تا خمیر از قابلمه جدا شود . حرارت خاموش کنید، وقتی کمی ولرم شد تخم مرغ ها را اضافه و خوب کنید بعد داخل قیق ماسوره دار ریخته و در سینی فر شکوفه زده و در فر قرار دهید تا بپزد. فر را روی 180 درجه سانتی گراد گذاشتم گرم شد .... به مدت حدود 20 تا 30 دقیقه البته چون فر من گرمایش زیاد است بعد از 10 دقیقه حرارت را 160 گذاشتم .....تا نان ها طلایی شدند

مواد داخل هات چیز پف
شما می توانید از مواد دیگری هم استفاده کنید مثل گوشت چرخ کرده با فلفل دلمه ای یا گوشت مرغ ... یا اینکه این سس را را درست نکنید جاش این مواد را بریزید و روش پنیر پیتزا بریزد ... البته من هنوز با این مواد درست نکردم ... اما بعد از اینکه این دستور را دیدم به نظرم رسید بهتره مقدار نان ها را 2 برابر کرد و از سالاد الویه یا همان مواد بالا استفاده کرد.
طرز تهیه سس:
آرد را با روغن مایع تفت دهید . سپس شیر را اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا گلوله نشود. درمرحله بعد حرارت را خاموش کنید وقتی کمی خنک شد ؛ پنیر پارمزان و سس مایونز را هم اضافه کنید. کالباس، پیازچه و خیارشور را ریز خرد کرده ، بعد با سس آغشته کرده و کمی از پنیر پیتزا ، نمک ، فلفل و نخود فرنگی را به مواد بیافزایید و داخل نان ها را پر کنید کمی از پنیر رنده شده را روی آن بریزید در حدی که پنیر آب شود. سپس در فر قرارداده آنگاه در ظرف چیده و سرو کنید.

حرارت فر 180 درجه سانتی گراد که از قبل گرم کرده بودم نان ها را که تویش را از سس پر کرده بودم به مدت 10 دقیقه گذاشتم.


نوشته شده در شنبه 91/3/6| ساعت 2:19 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

    









برای 6 نفر
اسپاگتی رشته ای 400 گرم
پیازچه 3 ساقه
سیر 2 حبه
فلفل دلمه ای قرمز 4/1 خرد شده ریز
اسفناج یا جعفری 150 گرم خرد شده
روغن زیتون 1 قاشق سوپخوری
تخم مرغ 3 عدد
پنیر گودا 100 گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
کره برای چرب کردن قالب
کره 25 گرم
خامه 200 گرم
پودر پنیر پارمزان 90 گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
جوز هندی 4/1 قاشق چایخوری
ابتدا 45 دقیقه زمان خالی برای تهیه ی این غذا پبدا کنید!

این هم دستوری بود که من ازش استفاده کردم ... اما با موادی که در خانه داشتم و کمی تغییرات ..... عکس  غذا  هم کار خودم است ..

 

مافین اسپاگتی با سس آلفردو

اسپاگتی را در آبجوش و نمک بپزید تا نرم شود, سپس آبکش کرده و کنار بگذارید . پیاز چه , سیر , فلفل دلمه ای و سبزی خرد شده را با 1 قاشق روغن زیتون به مدت 2 دقیقه تفت دهید. سپس اسپاگتی خنک را با سبزیجات تفت داده شده مخلوط کرده و خوب هم بزنید.

تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه شکسته و با چنگال هم بزنید تا صاف شود. پنیر گودا رنده شده , کمی نمک و فلفل به تخم مرغ اضافه کنید.

قالب مافین را با کره آب شده چرب کنید. از مایه اسپاگتی در قالب بریزید, به طوری که کمی از سر قالب بالا بیاید و از مایه تخم مرغ و پنیر 2 تا 3 قاشق روی آن بریزید . قالب را به مدت 25 تا 35 دقیقه در فر داغ روی حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا بپزد. مافین اسپاگتی را با سس آلفردو سرو کنید.

سس آلفردو :

کره و خامه را در ظرف مناسبی بریزید و آن را از روی حرارت غیر مستقیم (بن ماری ) قرار دهید و مرتبا هم بزنید تا غلیظ شود وقتی از روی حرارت برداشتید پودر پنیر (پارمزان ) , نمک و فلفل و جوزهندی را اضافه کرده و بلافاصله گرم با مافین سرو کنید.

نکته :

سس آلفردو یکی از سس های اصیل و معروف ایتالیایی بوده و با انواع پاستا, تورتلینی , اسپاگتی و بعضی از غذاهای گوشتی به صورت گرم سرو می شود.

در صورتی که بخواهید این غذا را سرد سرو کنید, 4 تکه گوجه فرنگی خشک ,سه چهارم روغن زیتون , 4 قاشق سس گوجه فرنگی و 1 حبه سیر را با غذاساز پوره کرده و به اسپاگتی اضافه کنید ...

************

موادی که من استفاده کردم

تخم مرغ - بکینگ پودر - آرد سیب زمینی - زعفران - آرد سفید - پنیر پارمزان - شیر - نمک و فلفل سیاه برای داخل مایه 

مواد گوشتی :

 گوشت چرخ کرده و سرخ شده - قارچ -فلفل دلمه ای - یکم جعفری و نعنا خرد شده که کمی تفت داده شده بودند


نوشته شده در سه شنبه 91/3/2| ساعت 12:43 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

 
مواد لازم: 
4 عدد  فلفل سبز تند (چیلی)
115 گرم پنیر سفید نرم (فتا یا فیلادلفیا) 
2 قاشق غذاخوری روغن مایع
4 تکه فیله گوساله
1 عدد پیاز خرد شده
2 حبه سیر
1 قاشق مرباخوری اورگانوی خشک
نمک و فلفل به میزان لازم 
1/5 لیوان یا 175 گرم پنیر چدار رنده شده
سیب‌زمینی سرخ شده برای تزیین
نکته: فیله‌های گوساله باید در برشهای عرضی 2/5 سانتی باشد.
 
طرز تهیه:
فلفل‌سبزها را تا جایی که پوستشان قهوه‌ای شود در فر کبابی می‌کنیم. سپس آن را به مدت 20 دقیقه در یک کیسه نایلونی می‌گذاریم؛ در این صورت پوست فلفل‌ها راحت‌تر جدا می‌شود. بعد تخم آنها را نیز جدا کرده و گوشتشان را نازک خرد می‌کنیم.
پنیر سفید را در یک تابه کوچک ریخته و روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا پنیر ذوب شود. سپس فلفل‌سبزهای کبابی را اضافه کرده و این سس را گرم نگه می‌داریم.
روغن را در تابه ریخته و پیاز خرد شده را همراه با سیر، اورگانو، نمک و فلفل حدود 5 تا 10 دقیقه روی حرارت متوسط تفت می‌دهیم تا پیاز تقریباً طلایی شود. سپس تابه را از روی حرارت برداشته و پنیر چدار رنده شده را به مخلوط درون آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا پنیر ذوب شود.
گوشت‌ها را از قطر برش می‌زنیم به طوری که در انتها قطع نشود و تقریباً شکل پروانه بگیرد. سپس از مخلوط پیاز و سیر داخل هر تکه استیک گذاشته، گوشت را روی آن برگردانده و با دست محکم می‌کنیم.
هر طرف استیک را در تابه‌ای چدنی که از قبل داغ شده باشد به مدت 3 تا 5 دقیقه سرخ می‌کنیم. سپس آنها را در بشقاب کشیده و با سیب‌زمینی سرخ کرده و سس پنیر  و فلفل سرو می‌نماییم.
 
نکته:پنیر فتا منبع خوبی از پروتئین، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، ویتامین B12، کلسیم و فسفر می‌باشد. از طرف دیگر این پنیر حاوی مقادیر زیادی کلسترول، سدیم و اسیدهای چرب اشباع است؛ بنابراین مصرف مقادیر زیاد آن برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی هستند یا دارای چربی خون بالا می‌باشند، توصیه نمی‌شود.
  

نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 9:13 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر:
پیاز رنده شده 1 عدد متوسط
گوشت چرخ کرده گوساله کم چربی 500 گرم
نمک، فلفل و زعفران به دلخواه
پودر سوخاری 2/1 پیمانه (110 گرم)
تخم مرغ 1 عدد 
ورق آلومینیومی 40 در 40 سانتیمتر
کره 50 گرم
برگ مو 6 تا 8 برگ
ژامبون گوشت دودی 3 ورقه
مواد لازم برای سس میت لُف:
کره 50 گرم
عصاره تمبرهندی 1 پیمانه
دانه فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری
لیموی تازه چند برش برای تزیین
 

طرز تهیه:
ابتدا پیاز، گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل، زعفران آب کرده، پودر سوخاری و تخم مرغ را در ظرفی، خوب مخلوط کنید و چند دقیقه با دست ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند.بعد روی یک کیسه فریزرِ باز کرده، گوشت را به قطر یک تا دو سانت به شکل مستطیل پهن کنید. سطح گوشت را با چند برگ مو که در آب داغ گذاشته اید تا نرم شود بپوشانید و روی برگ موها را نیز برش های ژامبون دودی بچینید. بعد سیب زمینی های استانبولی کوچک (یا قاچ های یک اندازه سیب زمینی) را به صورت افقی، یک ردیف در طول مستطیل گوشت بچینید. سپس نایلون را بلند کرده و به وسیله آن آهسته گوشت را لوله کنید. این کار را آرام انجام دهید تا مواد داخل میت لُف جابه جا نشوند. سپس دور گوشت را با دست سفیده تخم مرغ بمالید و خوب ترک ها را بگیرید و با کمک نایلون گوشت را داخل ماهیتابه مناسبی که روغن ریخته اید، بگذارید و نایلون را بردارید. سپس آن را روی حرارت سرخ کنید.
در این مرحله، میت لُف را در ظرف مناسبی که در آن، جا بشود بگذارید و نصف استکان آب در ظرف بریزید و با در بسته روی حرارت ملایم قرار دهید تا میت لُف بپزد و به روغن بیفتد.
طرز تهیه سس میت لُف:
در ظرف کوچکی 50 گرم کره را آب کنید و سپس عصاره تمبرهندی را به آن اضافه کنید.برای تهیه عصاره تمبرهندی لازم است یک چهارم از بسته تمبرهندی را با یک لیوان آب مخلوط کنید و با دستی که دستکش دارد آن را خوب چنگ بزنید تا هسته ها از گوشت جدا شود. بعد مخلوط را در صافی بریزید و با ته قاشق چوبی فشار دهید تا شیره آن را در بیاید و سپس استفاده کنید.
چند دانه فلفل سیاه را در مخلوط بریزید و هم بزنید تا سس جوش بیاید و غلیظ شود.میت لُف را در ظرف مناسبی بگذارید و به قطعات دلخواه برش دهید. بهتر است موقع برش زدن، دقت کنید تا فواصل برش ها را طوری انتخاب کنید که مواد داخل رولت حتی الامکان سالم بماند. سپس سس را روی آن بریزید و اطراف آن را با سبزیجات تزیین کنید.

 

   

 


نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 8:15 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم :

  • کره نرم 90 گرم
  • جعفری خرد شده 2 قاشق سوپخوری
  • آب لیمو 2 تا 3 قاشق سوپخوری
  • گوشت راسته گوساله 4 تکه 200 گرمی به قطر یک و نیم سانتی متر
  • روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری
  • سیب زمینی پخته متوسط 2 عدد
  • نمک و فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری از هر کدام


طرز تهیه :
کره را در کاسه ای بریزید و آن را به کمک همزن یا چنگال نرم کنید . کمی نمک به آن اضافه کنید سپس فلفل و جعفری را افزوده و کمی هم بزنید در آخر آب لیمو را افزوده و این مواد را در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود ، گوشت را با فلفل سیاه مزه دار کنید و به آن مقداری بسیار کمی نیز نمک بزنید سپس تابه چدنی را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود و با کمی روغن زیتون دو طرف بیفتک ها را سرخ کنید .در تابه بریزید تابه که داغ شد بیفتک ها را دانه دانه در روغن سرخ کنید تا دو طرف آن قهوه ای تیره شود . دقت کنید که فیله ها آب نیندازند زیرا در این صورت سفت می شوند . برای این کار بهتراست که بیفتک ها را یک به یک در تابه ای کاملاً داغ سرخ کنید . سپس سیب زمینی ها را ورقه ورقه کرده و در ظرف مناسبی بچینید و مقداری کره و جعفری روی آن قرار دهید تا بر اثر گرمای سیب زمینی ، کره نیز ذوب شود ، سپس یک تکه بیفتک و نیز یک تکه کره آماده روی سیب زمینی قرار دهید تا کره با حرارت بیفتک ذوب یا نیمه ذوب شود . نوش جان 
توسط :لیلا کردبچه

 


نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 8:11 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

 

http://www.bbcgoodfood.com/recipes/3406/images/3406_MEDIUM.jpg

موارد لازم برای 4 نفر:

پیاز یکعدد
سیر دو حبه
رب گوجه فرنگی
گ وشت چرخ کرده
پودر خشک آویشن کمی
پنیر رنده شده گودا نصف پیمانه
گوجه فرنگی رنده شده 3 عدد
دو بسته لازانیا

دستور پخت

  • پیاز رو تفت بدین و گوشت چرخ کرده رو اضافه کنین بعد سیر داخلش بریزین . بعد از سرخ کردن رب گوحه رو اضافه کنین و بذارین با کمی آب بپزه . ورقه های لازانیا رو داخل آبجوش با کمی روغن بذارین نرم بشه . بعد آبکش کنین و از مواد گوشتی لای هر برگه بریزین و سیگارتی بپیچین و داخل ظرف پیرکسی که از قبل چرب شده طوری قرار بدین که لبه اش باز نشه .میون اونها گوجه فرنگی رنده شده و روش هم پنیر بپاشین و داخل فر داغ که با درجه 300 تنظیم شده به مدت نیمساعت قرار بدین .

نکات مربوط به کانلونی ایتالیایی

  • از ورقه های لازانیا میشه برای تهیه کانلونی استفاده کرد . از هر ورقه لازانیا ، 3 تا کانلونی میشه .

نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 2:13 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

مواد لازم جهت تهیه خمیر کالزون

آرد سفید دو نیم پیمانه
پودر خمیر ترش یک قاشق مرباخوری
روغن‌مایع چهار قاشق سوپخوری
نمک یک قاشق چایخوری
شیرولرم یک پیمانه

طرز تهیه خمیر کالزون

1- درون ظرفی، آردسفید، نمک و پودر خمیرترش را الک کنید.

2- روغن مایع و شیر ولرم را اضافه کرده و مخلوط کنید تا خمیر یک‌دست شود.

3- در صورت چسبیدن خمیر به دست‌های‌تان، می‌توانید از آرد استفاده کنید تا چسبندگی خمیر گرفته شود. دقت کنید که آرد بیشتری اضافه نکنید. (زیرا خمیر، تردی خود را از دست داده و سفت می‌شود.)

4- خمیر را داخل کیسه پلاستیکی قرار داده، در دمای محیط نگهداری کنید تا حجم خمیر دوبرابر شود.

مواد لازم میانی

قارچ 300 گرم

گوجه‌فرنگی سه عدد

پیاز یک عدد

ران مرغ پخته یک عدد

مایه گوشتی آماده 250 گرم

پنیر بوترکیزه 150 گرم

پنیر موتزارلا  150 گرم

رب گوجه‌فرنگی سه قاشق سوپخوری

آرد سوخاری یک قاشق سوپخوری

پودر آویشن یک قاشق مرباخوری

نمک، فلفل و پودر سیر به میزان لازم

کالزون مرغ و گوشت

طرز تهیه میان کالزون

1- قارچ‌ها را شسته و اسلایس کنید و به آبلیموتازه آغشته کرده، روی حرارت قرار دهید، تا کاملا آب قارچ گرفته شود.

2- پوست گوجه‌فرنگی‌ها را گرفته و نگینی خرد کنید.

3- پیاز را پوست گرفته، شسته و نگینی خرد کنید.

4- رب گوجه‌فرنگی، آرد سوخاری، کمی نمک و فلفل را مخلوط کرده، گوشه‌ای  قرار دهید.

5- خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت دایره پهن کنید و قسمت‌های اضافه اطراف خمیر را جهت ستاره‌زدن کنار بگذارید.

6- یکی از دایره‌ها را در کف سینی چرب شده با روغن مایع پهن کنید.

7- نیمی از مخلوط رب و آردسوخاری را با فرچه روی خمیر مالیده و نیمی دیگر را روی خمیر دایره دومی بمالید.

8- به این ترتیب گوجه‌فرنگی‌، کمی پودر سیر، پودر آویشن و ران مرغ را خرد کرده، پیاز، نیمی از مخلوط پنیر، مایه گوشتی آماده، قارچ، نمک و فلفل را روی خمیر پخش کنید.

9-  در نهایت، خمیر دایره شکل را کنار گذاشته روی مواد پهن کنید، طوری که قسمت سس‌دار آن رو به مواد باشد.

10- دور تا دور خمیر را به همدیگر چسبانده با چنگال محکم کنید و روی خمیر را با روغن مایع پوشش دهید و مجددا پانزده دقیقه به خمیر استراحت دهید.

11- به سطح رویی خمیر، زرده تخم‌مرغ بمالید و با خمیر باقیمانده که ستاره زده بودید روی خمیر چسبانده و رویشان زرده بمالید.

12- در طبقه وسط فری که با 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتی‌گراد) گرم کرده‌اید به مدت 30 تا 40 دقیقه بپزید، تا روی آن طلایی شود.

غذاهای فرنگی


نوشته شده در شنبه 91/2/30| ساعت 6:21 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

برای دو نفر

کلم‌بروکلی 150 گرم
قارچ 200 گرم
کدو 150 گرم
خمیرپیتزا یا نان 200 گرم
پنیرپیتزا 100 گرم
سس گوجه‌فرنگی‌ دو قاشق غذاخوری
روغن‌زیتون یک قاشق غذاخوری
میگو شش عدد
گوجه مینیاتوری شش عدد
نمک و فلفل به میزان لازم

پانساروتی

پانساروتی

طرز تهیه

ابتدا سبزی‌ها را داخل تابه تفت داده، سپس خمیر پیتزا را باز کرده و سس گوجه‌فرنگی را در وسط خمیر ریخته و پخش می‌کنیم بعد، پنیرپیتزا را نیز بر روی سس گوجه‌فرنگی پخش کرده و سبزی‌های تفت داده شده را با روغن‌زیتون روی آن می‌ریزیم و خمیرپیتزا را به صورت رولت می‌بندیم آن‌گاه، به برش‌های مساوی و به شش عدد تقسیم می‌کنیم سپس، میگوی تفت داده شده را به آن اضافه کرده با گوجه‌فرنگی‌ها به صورت دلخواه تزئین می‌کنیم.


نوشته شده در شنبه 91/2/30| ساعت 6:20 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

فیله گوساله 250 گرم
پیاز یک عدد
سیر له شده یک تا دو حبه
زرده تخم‌مرغ دو عدد
ترخون و گشنیز خرد شده سه تا چهار قاشق غذاخوری
سس گوجه‌فرنگی نصف پیمانه
فلفل‌سیاه یک قاشق چایخوری
سرکه نصف پیمانه
کره آب شده 100 گرم
روغن مایع یک قاشق غذاخوری
قارچ 100 گرم
نمک و فلفل به میزان لازم

تورندو با سس ترخون و گشنیز

تورندو با سس ترخون و گشنیز

طرز تهیه

گوشت را نیم ساعت در فلفل بخوابانید.پیاز و سیر را در ظرف مناسبی بریزید. سپس سرکه را با مقداری آب، سس گوجه‌فرنگی و کمی نمک روی حرارت کم بگذارید تا بجوشد و آب آن تمام شود. آن‌گاه آن را بردارید و بگذارید خنک شود. بعد زرده تخم‌مرغ را با دو قاشق آب و کمی نمک هم بزنید و به روش بن‌ماری داغ کنید. کره را کم‌کم اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا سسی مانند مایونز، غلیظ به دست آید.

آن‌گاه ترخون و گشنیز را با پیاز، سیر پخته شده و قارچ به مواد اضافه کرده و هم بزنید. روی گریل یا یک تابه سنگین، مقداری روغن بریزید و تورندو ‌را در تابه یا گریل گرم بیندازید. پس از دو، سه دقیقه برگردانید و پس از سه دقیقه دیگر نمک بپاشید و بردارید. تورندو آماده است، سس را در ظرف جداگانه‌ای کنار ظرف تورندو بگذارید و با نان سفید، سیب‌زمینی پخته یا سرخ کرده‌ روی میز بگذارید و سرو کنید.

توروندو کلا غذایی فرانسوی است.


نوشته شده در شنبه 91/2/30| ساعت 6:19 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

 

مواد لازم

راسته شیشلیکی چهار عدد
آردسفید دو پیمانه
تخم‌مرغ دو عدد
آرد سوخاری یک پیمانه
پنیر پارمزان یک پیمانه
پنیر موتزارلا، روغن زیتون، نمک، فلفل و زعفران به میزان لازم

شیشلیک ایتالیایی

شیشلیک ایتالیایی

طرز تهیه

 گوشت‌ها را در روغن زیتون، نمک، فلفل و کمی زعفران به مدت دو ساعت در یخچال می‌خوابانیم تا آماده شوند. سپس پنیرپارمزان و آرد سوخاری را با هم مخلوط کرده و کمی نمک و فلفل به آن اضافه می‌کنیم و آنها را کنار می‌گذاریم. بعد از آماده شدن گوشت ها‌ را در آرد سفید می‌غلتانیم سپس آنها را در تخم‌مرغ زده شده ریخته و مخلوط می کنیم ، در مرحله آخر آنها را در آرد سوخاری و پنیر مخلوط شده می‌گذاریم ، سپس آنها را در روغن گذاشته و هر طرف آن را به مدت سه دقیقه می‌پزیم آن‌گاه آنها را روی سینی استیل گذاشته و روی هر کدام یک قطعه پنیر موتزارلا گذاشته و در فر داغ‌شده به مدت ده دقیقه قرار می‌دهیم و در پایان آنها را روی بشقاب گذاشته و سرو می‌کنیم.


نوشته شده در شنبه 91/2/30| ساعت 6:18 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

   1   2      >

قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس