سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

مواد لازم

آرد 500 گرم
پیاز داغ دو قاشق غذاخوری
روغن مایع یک پیمانه
گشنیز 200 گرم
آب یک پیمانه
نمک یک قاشق مرباخوری
بیکینگ‌پودر یا جوش‌شیرین یک قاشق چایخوری
روغن برای سرخ کردن به میزان لازم
اسفناج یک کیلوگرم

پیراشکی اسفناج

پیراشکی اسفناج

طرز تهیه

آرد، آب و روغن مایع را با یکدیگر مخلوط کرده تا به شکل خمیر درآید. بیکینگ پودر یا جوش شیرین و نمک را به آن اضافه کرده و آنقدر ورز می‌دهیم تا به دست نچسبد. خمیر را به صورت استوانه درآورده و به شش قسمت مساوی تقسیم و هر قسمت را به صورت دایره باز می‌کنیم.

اسفناج را بخارپز کرده و پس از این‌که کاملا آب آن گرفته شد، ادویه دلخواه خود را به آن اضافه کرده و پیاز داغ را نیز به آن می‌افزاییم. نصف هر قسمت از خمیر را با این مخلوط پر کرده و روی آن مقداری گشنیز می‌گذاریم و سپس روی مواد را با نصف دیگر خمیر می‌پوشانیم.

روغن را داخل تابه ریخته و پس از داغ شدن، خمیرهای پر شده را به ترتیب به شکلی که داخل روغن غوطه ور گردند سرخ می‌کنیم. سپس پیراشکی‌های سرخ شده را داخل سبد می‌گذاریم تا روغن اضافی آن خارج گردد.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 1:38 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

 

مواد لازم

سیب‌زمینی یک کیلوگرم
کشمش 50 گرم
زرشک 50 گرم
سیر یک بوته بزرگ
کره 50 گرم
روغن سه قاشق غذاخوری

بهیوه

بهیوه

طرز تهیه

سیب‌زمینی‌ها را پس از شستن بپزید و به صورت پوره در آورید. کشمش را با نیمی از کره تفت داده و حبه‌های سیر را پوست گرفته و کوبیده و با روغن به آرامی سرخ کرده تا طلایی شود و همه مواد را با هم مخلوط کنید و به شکل یک توپ بزرگ در آورید در انتها زرشک را همراه کره تفت داده و روی توپ را با آن تزئین کنید.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 1:37 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

اسفناج 300 گرم

قارچ نیم کیلو

پنیر پیتزا 300 گرم

لازانیا یک بسته (300 گرمی)

خامه یک بسته کوچک

شیر یک لیوان

پیاز یک عدد بزرگ یا دوعدد متوسط

پودر آویشن یک قاشق مرباخوری

نمک و زردچوبه و فلفل به مقدار لازم

لازانیای اسفناج

لازانیای اسفناج

طرز تهیه

اسفناج و قارچ‌ها را می شوییم و خرد می کنیم.ابتدا قارچ ها را در تابه می‌ریزیم و یک قاشق روغن زیتون و چند قطره آب لیمو به آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا آب آن کشیده شود، ولی سرخ نشود.

پیاز را خرد می کنیم و با کمی روغن تفت می‌دهیم به حدی که طلایی شود.سپس اسفناج را به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم تا آب اسفناج کشیده شود و تفت بخورد. قارچ را هم که جداگانه آماده کردیم به اسفناج اضافه می‌کنیم.

خامه را با شیر رقیق کرده و به مخلوط اسفناج اضافه می‌کنیم و نمک و فلفل و زردچوبه و آویشن را اضافه کرده، می‌گذاریم اسفناج کمی بپزد و بعد از یکی دوجوش برمی‌داریم. مخلوط اسفناج باید کمی آب‌دار و شل باشد.

سپس در قابلمه بزرگی آب می‌ریزیم و می‌گذاریم بجوشد و کمی نمک و روغن در آب جوش می‌ریزیم و لازانیا را تک به تک درون قابلمه می‌گذاریم تا بپزد. حدود ده دقیقه زمان برای آماده شدن لازانیا لازم است. نباید لازانیا زیاد سفت یا زیاد نرم و وارفته باشد.

سپس لازانیا را از قابلمه خارج کرده و در ظرف آب سرد می‌گذاریم و بعد توی آب‌کش می‌ریزیم.ته ظرف پیرکسی را با کره چرب می‌کنیم و از ورقه‌های لازانیا در ظرف می‌چینیم و از مخلوط اسفناج روی لازانیا می‌گذاریم و روی آن پنیر پیتزا می‌ریزیم و به همین ترتیب ورقه‌های لازانیا و مخلوط اسفناج و پنیر را می‌چینیم تا ظرف پر شود و لایه رویی فقط ورقه لازانیا با پنیر پیتزا روی آن است.

فر را از قبل روشن می‌کنیم و روی درجه 180 تنظیم می‌کنیم. سپس ظرف لازانیا را در فر قرار می‌دهیم. مدت 20 تا 30 دقیقه زمان لازم است تا پنیر روی لازانیا برشته شود و لازانیا آماده سرو کردن گردد.

این لازانیا بسیار خوشمزه‌تر و سبک‌تر از لازانیای گوشت است، به خصوص برای کسانی که گیاه‌خوار هستند یک غذای مناسب است. البته به خاطر پنیر پیتزا و خامه، کالری بالایی دارد، ولی روغن به کار رفته در آن بسیار کم است. میزان خامه را هم می‌توانید کم‌تر کنید.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 1:36 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

عدس 2 فنجان

کره 100 گرم

پیاز متوسط 2 عدد

رب گوجه فرنگی یک قاشق سوپخوری

عدسی

عدسی

طرز تهیه

پیاز را خرد کرده و با کره و زردچوبه کمی سرخ کنید. عدس خیس کرده را با 3 لیوان آب داغ به پیاز اضافه کنید و با شعله ملایم بگذارید بپزد. رب گوجه فرنگی را هم کمی در روغن تفت داده و با نمک و فلفل به عدسی اضافه کنید. می توانید عدسی را با گلپر یا دارچین مزه دار نمایید.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 1:36 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

دال حبوبات که بین گیاهخوارن به آبگوشت گیاهی معروف می باشد،غذای کاملی است که از نظر تعدد اسیدهای آمینه در وضعیت مناسبی قرار دارد.

مواد لازم

نخود از شب قبل خیس شده یک پیمانه
لوبیاسفید ازشب قبل خیس شده یک پیمانه
لوبیا چیتی ازشب قبل خیس شده 2/1پیمانه 
سویا 2/1 پیمانه 
روغن 2/1 پیمانه
سیب زمینی نیم کیلو
گوجه فرنگی نیم کیلو 
لیموعمانی 6ثا8عدد 
زردچوبه 8 قاشق چایخوری 
نمک 8 قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز 2 قاشق چایخوری

دال حبوبات - آبگوشت گیاهخواران

دال حبوبات - آبگوشت گیاهخواران 

طرز تهیه

نخود لوبیا سفید و لوبیا چیتی را که حداقل 3ساعت خیس کرده ایم همراه با آب کافی (12پیمانه) در قابلمه مناسبی می ریزیم و با حرارت زیاد به جوش می آوریم. پس ازجوش آمدن آب  در قابلمه را می گذاریم وحرارت را ملایم می کنیم تا حبوبات حدود 2ساعت به آرامی بپزد. سپس سویا را 10 دقیقه خیس می کنیم و از صافی می ریزیم تا آب آن گرفته شود. روغن را در ماهیتابه داغ می کنیم وسویا را 2دقیقه با حرارت متوسط تفت می دهیم. آنگاه سویا سیب زمینی پوست کنده درسته گوجه فرنگی چهارقاچ لیمو عمانی زرد چوبه و نمک را به نخود و لوبیا ی پخته شده اضافه می کنیم و می گذاریم با همان حرارت ملایم حدود 2 ساعت بپزد و کاملا جا بیفتد. می توانید آب دال را جداگانه در یک کاسه بریزید وسپس محتویات قابلمه را بکوبید وله کنید. این دال را با سبزی خوردن میل کنید.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 1:35 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس