سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

غذای کودکان,خوراک مرغ کودکان

 

 

مواد لازم برای خوراک مرغ:

 

سینه ی مرغ کامل با استخوان

3 عدد

روغن زیتون

3 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

به میزان لازم

آب مرغ

5 فنجان

عصاره مرغ

2 بسته

کره

12 قاشق غذاخوری

پیاز خرد شده

2 عدد

آرد

سه چهارم فنجان

خانمه

یک چهارم فنجان

هویج خرد شده آب پز شده

4 عدد

نخود سبز

2 فنجان

جعفری خرد شده

نصف فنجان

کرفس خرد شده

یک و نیم فنجان

 

 

مواد لازم بیسکویت :

 

آرد

2 فنجان

بیکینگ پودر

1 قاشق غذاخوری

نمک

1 قاشق چای خوری

شکر

1 قاشق چای خوری

کره

8 قاشق غذاخوری

ماءالشعیر

سه چهارم فنجان

جعفری خرد شده

نصف فنجان

تخم مرغ

1 عدد

 

 

طرز تهیه :

 

درجه ی فر را روی 375 درجه فارنهایت تنظیم نمایید. هر یک از سینه های مرغ را به دو قسمت تقسیم نمایید و آن ها را داخل ماهیتابه گذاشته، روی آن ها روغن زیتون بمالید و با اندکی نمک و فلفل چاشنی دهید. سپس آن ها را به مدت 35 تا 40 دقیقه، کاملا سرخ کنید. بعد از آن که کمی سرد شدند، استخوان ها و پوست آن ها را جدا نموده و جوجه های کباب شده را به تکه های بزرگ برش بزنید.

 

آب مرغ را گرم کنید و مکعب های عصاره ی مرغ را داخل آن بیندازید تا حل شوند. در ظرف دیگری کره را ذوب کنید و پیازها را داخل آن با حرارت پایین به مدت 10 تا 15 دقیقه سرخ نمایید. آرد را به آن اضافه کرده و با دمای کم به مدت 2 دقیقه در حالی که مرتبا آن را به هم می زنید روی گاز حرارت دهید.

 

ترکیب آب مرغ را زمانی که هنوز داغ است، به آن اضافه کنید. ترکیب آب مرغ باید به مدت 1 دقیقه روی حرارت پایین بجوشد و در این زمان آن را هم بزنید تا غلیظ شود. سپس 2 قاشق چای خوری نمک، نصف قاشق چای خوری فلفل و خامه را به آن بیفزایید.

 

سپس سینه های مرغ، هویج، نخود سبز، کرفس و جعفری را اضافه نمایید و آن ها را کاملا با هم مخلوط کنید و بگذارید به مدت 15 دقیقه بپزد.

 

در طول این مدت می توانید بیسکوییت ها را آماده کنید. آرد، بیکینگ پودر و نمک و شکر را کاملا با هم مخلوط کنید(بهتر است برای این کار از مخلوط کن استفاده کنید) سپس کره را افزوده و با سرعت پایین، آن را با سایر مواد ترکیب کنید تا کره به تکه های خیلی کوچکی در بیاید. ماء الشعیر را به آن اضافه کرده، با تنظیم مخلوط کن روی سرعت پایین آن را با سایر مواد مخلوط کنید. در آخر جعفری را با آن بیفزایید.

 

خمیر را روی سطح صافی قرار دهید که پیش تر آن را کاملا با آرد پوشانده اید. آن را با یک وردنه صاف کنید تا به ضخامت 8/3 اینچ برسد. حال با یک قالب دایره ای شکل 12 دایره در بیاورید. در یک ظرف جداگانه تخم مرغ را با یک قاشق غذا خوری آب به هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و مایع یکدست و صافی تهیه کنید.

 

حالا خوراک مرغ را از داخل فر بیرون بیاورید و خمیر بیسکوییت ها را روی آن قرار دهید. روی خمیرهای بیسکوییت را به مایع تخم مرغ آغشته نمایید. ظرف را دوباره داخل فر قرار دهید تا به مدت 20 الی 30 دقیقه دیگر داخل فر بماند. زمانی که بیسکوییت ها قهوه ای رنگ شدند و خورشت در حال جوشیدن بود، ظرف را از فر خارج کنید.

 

نکته :می توانید خوراک مرغ و بیسکوییت ها را جداگانه در یخچال نگه داری کنید و زمان سرو، خوراک مرغ را به مدت 25 دقیقه روی حرارت قرار دهید و بعد آز آن بیسکوییت ها را روی آن قرار داده به مدت 30 دقیقه ی دیگر درون فر بگذارید و طبق روشی که گفته شد، عمل نمایید. از خوراک مرغ و بیسکوییت لذت ببرید.


نوشته شده در چهارشنبه 91/3/3| ساعت 6:52 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

غذای کودکان,تزیین غذای کودکان

 

 

بشقاب کودک شما با استفاده از این دستور غذا، خیلی سریع خالی خواهد شد.

 

زمان تهیه: 15 دقیقه

زمان پخت: یک ساعت و پانزده دقیقه

 

مواد لازم برای چهار نفر:

 

سیب زمینی متوسط

2 عدد

روغن سبزی جات

کمی

کدو تنبل متوسط

مقداری

پنیر پارمسان رنده شده

40 گرم

خردل

یک قاشق چای خوری

شیر

2 قاشق چای خوری

پنیر چدار رنده شده

100 گرم

 

 

برای تزئین:

 

گوجه گیلاسی

4 عدد

تره

تعدادی

تربچه

4 عدد

کشمش

8 عدد

پیازچه

تعدادی

 

 

طرز تهیه:

 

فر را از قبل روی حرارت 190 درجه سانتی گراد تنظیم کنید

چند جای سیب زمینی ها را با چنگال سوراخ کرده و آن ها را در سینی فر بچینید و به مدت یک ساعت تا یک ساعت و ربع یا تا زمانی که آن ها را اگر کمی فشار دهیم نرم باشند درون فر قرار دهید. .

یک عدد کدو تنبل را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و با قاشق تخم های درون آن را خارج کرده و درون کدو را با مقداری کره چرب کنید و آن را به مدت 40 دقیقه یا تا زمانی که نرم شود درون فر قرار دهید. . وقتی سیب زمینی های پخته شده آنقدر خنک شده که بتوان آن ها را به راحتی در دست گرفت، سر آن ها را ببرید و با قاشق گوشت درون آن ها تا یک سانتی متر مانده به پوست، بیرون آورید. مراقب باشید به پوست سیب زمینی ها آسیبی نرسانید. . گوشت درون کدو حلوایی پخته شده را نیز با قاشق بیرون آورده و با گوشت سیب زمینی ها، خردل، پنیر پارمسان، شیر و کره مخلوط کرده و به صورت پوره درآورید و چاشنی لازم را به آن اضافه کنید. . مخلوط پوره را به درون پوست سیب زمینی ها برگردانده و روی آن ها پنیر پارمسان بریزید و درون فر قرار داده و دکمه گریل به مدت چند دقیقه روشن کنید تا پنیر طلایی رنگ شود. . از گوجه های گیلاسی برای بینی موش ها استفاده کنید (با استفاده از خلال دندان) و تره های کوتاه را برای سبیل موش ها در پشت گوجه ها به کار ببرید. . از تربچه های به نیم شده برای گوش ها و کشمش برای چشم ها و پیازچه برای دم های اشان استفاده کنید.


نوشته شده در چهارشنبه 91/3/3| ساعت 6:51 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

کته شوید برای کودکان

 

مواد لازم :

 

 

برنج

4/1 پیمانه

آب

1 پیمانه

شوید

1 قاشق غذاخوری

نمک

کمی

کره

2/1 قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه :

 

ابتدا برنج را شسته بعد برنج به همراه آب و شوید و نمک و کره در قابلمه کوچک ریخته روی حرارت ملایم گذاشته تا خوب بپذد کته را باید کمی نرم بردارید کته هویج را هم مانند کته شوید درست می کنند بااین تفاوت که به جای شوید از 1 عدد هویج رنده شده استفاده شود.


نوشته شده در چهارشنبه 91/3/3| ساعت 6:51 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

بستنی یخی با طعم لیمو برای کودکان

 

? مواد لازم :

 

آب

2 فنجان

شکر

1 فنجان

آب لیمو ترش

5/1 فنجان

سفیده ی تخم مرغ

2 عدد

 

 

? طرز تهیه :

 

آب و شکر را روی حرارت ملایم می گذاریم تا حدود 10 دقیقه بجوشد.آب لیمو ترش را اضافه می کنیم. سپس حدود یک ساعت در فریزر می گذاریم تا خودش را بگیرد ولی سفت نشود.بعد از آن ، با همزن برقی آن را به هم می زنیم و سفیده های تخم مرغ را نیز به آن اضافه می کنیم . دوباره به هم می زنیم. پس از آن مجدداً مخلوط را در ظرف ریخته و در فریزر می گذاریم تا خودش را بگیرد. در پایان آن را با قاشق در بشقاب گذاشته و سرو می کنیم.

 

 

? نکات تغذیه ای :


بستنی یکی از اشتها برانگیزترین دسرهای محبوب همه ما است . در تابستان تهیه بستنی یخی با طعم لیمو که منبع خوبی از ویتامین C است، در منزل خالی از لطف نخواهد بود.


نوشته شده در چهارشنبه 91/3/3| ساعت 6:50 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

توپک شکلاتی جایگزین پفک برای کودکان

 

 

مواد لازم:

 

بیسکویت پتی بور وانیلی

یک بسته

بیسکویت پتی بورکاکائویی

یک بسته

پنیر خامه ای و پودر قند

از هر کدام 100 گرم

خامه صبحانه و شکلات

از هر کدام 100گرم

وانیل

به میزان لازم

 

 

طرز تهیه:

 

شکلات را روی بخار آب ذوب کنید، پنیر خامه‌ای، پودر قند، خامه و وانیل را باهم مخلوط کرده به شکلات اضافه کنید. هر دو بسته بیسکویت را کاملا خرد کرده و همه مواد را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. از مواد به اندازه یک گردو برداشته و گرد کرده آنها را به دلخواه در پودر نارگیل یا پودر پسته یا پودر گردو و ترافل بغلتانید.

 

می‌توان با تعدادی از این توپک‌ها و یک عدد نان سوخاری آنها را مطابق شکل، به شکل بستنی در آورد تا جالب تر شود. سعی کنید فرزندان‌تان را به خوراکی‌های سالم عادت دهید و چیپس و پفک را از برنامه غذایی آنها حذف کنید.


نوشته شده در چهارشنبه 91/3/3| ساعت 6:49 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

طرز تهیه نان برای صبحانه کودکان

 

 

مواد لازم:

 

نان سوخاری

به مقدار لازم

شیر

1 شیشه بزرگ

آرد

1 قاشق سوپخوری

تخم مرغ

4 عدد

شکر

1 قاشق سوپخوری

وانیل

یک سوم قاشق چایخوری

روغن

به مقدار لازم

 

 

 


طرز تهیه:

 

تخم مرغ ها را با شکر و وانیل خوب به هم زده تا کمی پف کند. سپس آرد را ( قبلا آرد را با 3 قاشق سوپخوری شیر حل کرده) به تخم مرغ زده شده اضافه می کنیم . روغن را در یک قابلمه کوچک ریخته و آن را روی حرارت متوسط اجاق قرار می دهیم تا داغ شود. سپس شیررا دریک کاسه گودی ریخته و نان سوخاری ها را یکی یکی به شیر آغشته کرده ، پس از آن درمخلوط شکر و تخم مرغ قرار داده و بلافاصله در روغن قرار می دهیم تا نان ها سرخ شوند. بعد ازسرخ شدن مقداری مربا یا مارمالاد در وسط آنها قرار می دهیم.


نوشته شده در چهارشنبه 91/3/3| ساعت 6:49 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

پاپ کورن گل کلم برای کودکان

 

 


زمان تهیه و پخت: 40 دقیقه

 

مواد لازم برای 4 نفر:

 

گل کلم

یک عدد، به گلچه‌های کوچک تقسیم شود.

روغن زیتون

3 قاشق غذاخوری

نمک

به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه:

 

ابتدا فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید.

 

در یک کاسه بزرگ، گل کلم،‌ روغن و نصف قاشق چای‌خوری نمک را با هم مخلوط کنید.[خوراک گل کلم با پنیر]

 

درون سینی فر، کاغذ مخصوص پخت را قرار داده و مخلوط را به اندازه یک لایه روی کاغذ بریزید.

 

ابتدا یک طرف گل کلم‌ها را تفت داده، برگردانده و طرف دیگر را تفت دهید تا به رنگ قهوه‌ای - طلایی درآیند.


نوشته شده در چهارشنبه 91/3/3| ساعت 6:48 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

نوشیدنی برای کودکان بالای 10 ماه

 

 

دوستان عزیزم ممکنه این نوشیدنی رو قبل از 10 ماهگی هم به کودک دلبندتان بتوانید بدهید یا شاید بعدش هم نتونید بدهید،پس بهتره با دکترشون مشورت کنید،من خودم در مورد کودک خودم مجاز میدونم ولی در مورد کودک دلبند شما نمیدونم .

 

مواد لازم برای 1 لیوان :

 

شیر خشک یا شیر پاستوریزه اگر کودک مجاز به مصرف اون باشه= 2 قاشق چایخوری یا 2 پیمانه مخصوص خود شیر خشک که معمولا داخل همه پاکتهای شیر خشک هستش یا شیر پاستوریزه یک استکان

 

موز

نصف یک عدد موز

خرما

1 تا 2 عدد درشت

آب جوشیده ولرم

180 میلی لیتر

نان سوخاری

1 عدد

 

 

طرز تهیه :

 

خرما را پوست گرفته و بعد هم موز را حلقه حلقه کنید و هنگامی که آب جوشید نان سوخاری را داخل آن بگذارید تا کمی نرم شود و بعد از اینکه آب کمی ولرم شد خرما و موز و شیر خشک را داخل ان ریخته و با همزن برقی یا میکسر همگی مواد را خوب مخلوط کنید تا یک مایع یکدست به شما بدهد و بعد به مقدار لازم به کودک دلبندتان بدهید،این میتواند یک صبحانه کامل باشه و برای مثال میتوانید یک روز خرما را حذف کرده و مقداری کره به آن اضافه کنید و یا غیره،این مخلوط به دلیل اضافه شدن شیر خشک خیلی زود خراب میشه و باید خیلی سریع خورده بشه وفکر کنم بعد از 30 دقیقه دیگه قابل خوردن نیست و  مقدارشم بستگی به خودتون داره که چقدر بخواهید به فرزند دلبندتان بدهید و میتوانید این مقدار را نصف کنید.


نوشته شده در چهارشنبه 91/3/3| ساعت 6:47 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس