سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

مواد لازم برای 4 نفر:
گوشت فیله گوساله 300 گرم 
گوشت فیله مرغ 300 گرم
آب پیاز 4/3 لیوان
زعفران دم کرده غلیظ 1 قاشق مرباخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
روغن زیتون یا مایع 3 قاشق سوپخوری
کره (به دلخواه) 25گرم
طرز تهیه: 
ابتدا فیله گوساله را به طول روی تخته قرار داده قبضه کرده و برش بزنید فیله های مرغ را نیز به دو یا سه قسمت تقسیم کرده (بسته به اندازه فیله) در ظرفی آب پیاز، زعفران و فلفل را با یکدیگر مخلوط کرده و در آخر روغن را به مواد قبلی اضافه نموده، تکه های گوشت و مرغ را داخل ظرف بریزید و اجازه دهید گوشت در این مواد حدود 3 تا 4 ساعت در یخچال بماند تا کاملاً طعم دار و ترد شود. سپس به ترتیب 2 تکه از گوشت قرمز و 2 تکه از گوشت مرغ به سیخ بکشید و این ترتیب را ادامه دهید تا وزن هر سیخ به حدود 150 گرم برسد. منقل را که بهتر است ذغالی باشد آماده کرده سیخ ها را روی منقل قرارداده و شروع به باد زدن کنید. ابتدا نیاز به آتش تند دارید تا روی گوشتها حالت برشتگی پیدا کند سپس اگر تکه های گوشت را کمی ضخیم تر برش زده باشید اجازه دهید به آرامی کبابها به پخت کامل برسند این عمل را روی منقل گازی نیز می توان انجام داد. کبابها در عین پختگی نباید خشک شوند. حال با فرچه یا چنگال کره را روی کبابها مالیده و کمی نمک روی آن بپاشید. کبابها را در ظرفی قرار داده با گذاشتن تکه نانی روی آنها از سیخ خارج کنید و با ریحان و گوجه فرنگی تزئین کرده و با دوغ و نان سنگک سرو کنید نوش جان. 
  • در حین خواباندن تکه های گوشت قرمز در مخلوط آب پیاز و زعفران نباید از نمک استفاده کرد اما در گوشت مرغ استفاده از نمک در ابتدا مانعی ندارد و حتی بهتر
  • می باشد در این صورت حتماً گوشتها را در ظروف جدا از یکدیگر در مخلوط فوق قرار دهید.
  • اگر خدای ناکرده دچار چربی خون بالا و یا ناراحتی قلبی هستید و استفاده از کره برای شما مضر است 
  • می توانید در انتهای کار روغن مایع یا زیتون را جایگزین کره کنید.
  • قبضه کردن در آشپزی، برشی است که گوشت را به صورت دو ورق  باز می کند ولی گوشت تا انتها برش نمی خورد و جدا نمی شود.
      

نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 6:17 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

 مواد لازم

گوشت بره  :  1 عدد
کره  :  150 گرم
روغن  :  150 گرم
ماکارونی  :  1 بسته
جگر بره  :  3 عدد
پوست نارنج  :  1 فنجان
رب گوجه فرنگی  :  1 قاشق سوپخوری
پیاز داغ عسلی  :  2.5 قاشق سوپخوری
بادام  :  1.5 قاشق سوپخوری
پسته  :  1.5 قاشق سوپخوری
فلفل  :   قدری
نمک  :   قدری

طرز تهیه


جگر بره را ریز خرد کرده و با پیاز سرخ کرده کمی سرخ می‌کنیم و کمی نمک و فلفل می‌زنیم، بعد رب گوجه فرنگی را در نصف لیوان آب حل می‌کنیم و داخل جگر می‌ریزیم، بعد از یکی دو جوش از روی آتش برمی‌داریم و ماکارونی را در آب جوش و کمی نمک چند جوش می‌دهیم در صافی می‌ریزیم تا آب آن برود، بعد ماکارونی را با جگر مخلوط می‌کنیم و خلال بادام و پسته و نارنج را نیز می‌ر‌یزیم و کمی نمک و فلفل می‌زنیم و تمام مواد را خوب مخلوط می‌کنیم و بره را به‌دقت تمیز می‌کنیم و می‌شوئیم داخل شکم بره را کمی نمک و فلفل می‌زنیم و با مواد آماده شده پر می‌کنیم و زیر شکم بره را می‌دوزیم‌، بعد روغن را در ظرف متناسبی می‌ریزیم و روی آتش می‌گذاریم تا داغ شود و اطراف بره را در روغن سرخ می‌کنیم تا طلائی شود سپس 2 تا 3 لیوان آب در آن ریخته و در ظرف را می‌بندیم تا بره آهسته بجوشد و بپزد به‌طوری که زیاد له نشود و بعد از پختن نصف لیوان آب داشته باشد، در صورتی‌که با مقدار آب فوق پخته نشد مقداری آب اضافه می‌کنیم و در اواخر طبخ کمی نمک به بره می‌زنیم و بره را درسته در دیس می‌گذاریم.
ممکن است سس بره را ساده و یا با کمی رب گوجه فرنگی مخلوط کنیم و روی بره بدهیم و اطراف بره را با گوجه فرنگی‌های ریز یک اندازه سرخ شده و جعفری تزئین کنیم.
ممکن است به مایه جگر و ماکارونی یک قاشق سوپخوری شکر 2 تا 3 قاشق سوپخوری آبلیمو بریزیم آبلیمو و شکر را با جگر و ماکارونی یکی دو جوش می‌دهیم.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 2:46 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

گوشت مرغابی  :  1200 گرم
آب لیموترش  :  2.5 فنجان
پیاز خام خلال شده  :  3 عدد
زعفران  :   قدری
پاپریکا  :   قدری
روغن زیتون  :  0.5 فنجان
کرفس خرد شده  :   قدری
جعفری شاخه ای  :   قدری
فلفل  :   قدری
نمک  :   قدری

طرز تهیه


مرغابی دارای گوشت سیاه و سفت است که قطعات کباب آن باید با دقت تهیه شود تا نرم شود و طعم مطلوب پیدا کند.
مرغابی را بعد از تمیز کردن با 2 تا 3 لیوان آب یکی دو عدد پیاز خرد کرده و یکی دو برگ بو یا ساق کرفس و چند ساق جعفری می‌گذاریم نیم پز بشود و آب آن به خوردش برود و بعد با کارد تیز پوست آن را می‌کنیم قطعات سینه و ران را جدا می‌کنیم و استخوان‌های سینه را می‌گیریم و سسی از روغن زیتون یا کره آب کرده و آبلیمو و نمک و فلفل آماده می‌کنیم و قطعات گوشت را در سس می‌خوابانیم و بعد مثل کباب جوجه به سیخ می‌کشیم و روی حرارت ملایم کباب می‌کنیم، باید زمان طبخ آن از جوجه طولانی تر و حرارت ملایم‌تر باشد و مرتب به آن سس کره و ابلیمو داد تا کاملاً کباب پخته و برشته شود، انواع پرندگان حلال گوشت را به همین طریق می‌توان کباب کرد. نژادهای جوان احتیاج به پختن ندارد و مثل کباب جوجه می‌توانیم آنها را خورد کرده و در سس بخوابانیم و کباب کنیم.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 2:42 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

گوشت سر دست گوسفند  :  1000 گرم
پیاز  :  500 گرم
دنبه  :  250 گرم
کره  :  150 گرم
فلفل سبز  :  250 گرم
گوجه فرنگی  :  500 گرم
فلفل  :   قدری
نمک  :   قدری

طرز تهیه


برای تهیه این کباب به سیخ‌های کوچک چوبی که معمولاً از درخت انار تهیه می‌شود احتیاج داریم (و یا سیخ‌های آماده شده کوچک از نوع فلزی که زنگ نمی‌زند معمولاً در فروشگاه‌ها حاضر برای فروش و استفاده است)
گوشت را قطعه قطعه می‌بریم (به اندازه تقریباً طول 4 قطر 2 سانتی‌متر) و سیخ‌های چوبی را پوست می‌کنیم و نوک آنها را تیز می‌نمائیم، بعد به ترتیب یک قطعه گوشت و یک قطعه دنبه و یک پیاز کوچک و یک قطعه فلفل سبز به سیخ می‌کشیم تا انجا که سیخ‌ها پرشوند (طول سیخ‌ها باید ده تا پانزده سانتی‌متر باشد)، بعد ته قابلمه مناسبی را که گنجایش سیخ‌ها را داشته باشد یک‌ردیف گوجه فرنگی ورقه شده و یک ردیف پیاز حلقه شده می‌چنیم و یک ردیف از سیخ‌های کباب را روی آن می‌چنیم و باز یک ورقه گوجه فرنگی و یک‌ردیف از سیخ‌های کباب می‌گذاریم و به همین ترتیب ادامه می‌دهیم تا تمام سیخ‌ها در ظرف قرار بگیرند.
آنگاه در قابلمه را می‌بندیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و صبر می‌کنیم تا آب گوجه فرنگی کاملاً کشیده شود. در صورتیکه گوشت کاملا نپخت باید کمی آب به ظرف اضافه نمود. در اواخر طبخ باید کمی نمک بآن زد وقتی کباب آماده شد باید به هیچ وجه آب نداشته باشد. کباب‌ها را با همان سیخ در دیس می‌چنیم و سر میز می‌بریم.
در صورت مصرف کره آن را قطعه قطعه می‌کنیم و لابلای سیخ‌های کباب می‌چنیم و ممکن است به‌جای پیاز ریز سفید از پیاز درشت که چهار قارچ کرده‌ایم استفاده کنیم.

 


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 2:39 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

کباب ترکی

مواد لازم


گوشت چرخ کرده= نیم کیلو
گوجه فرنگی= 4 عدد
پیاز= یک عدد متوسط
آرد گندم= نصف پیمانه
روغن و ظرف گود برای سرخ کردن
برنج در صورت تمایل


طرز تهیه


گوشت ها رو با پیاز رنده شده مخلوط میکنی و چنگ میزنی و بعد به اندازه گردو تو دستت درستشون میکنی و بعد آرد رو که توی بشقابی ریختی گوشت ها رو روی آرد قل میدی تا همه سطحش یک لایه نازک آردی بشه و بعد گوشت های فلفلی رو توی روغن که گذاشتی حسابی داغ شده میاندازی و میذاری سرخ بشن بعد در میاری و میچینی تو ظرف تا روغنشون گرفته بشه . حالا گوجه فرنگی ها رو رنده میکنی و با کمی نمک و فلفل قرمز توی یه قابلمه میریزی به همراه کمی روغن زیتون و میذاری بپزه و بصورت رب و غلیظ در بیاد حالا گوشت ها رو توی اون سس گوجه فرنگی در حال جوش میریزی و میذاری کمی به خورد گوشت‌ها بره و بعد همونطوری سرو میکنی . میتوانید با برنج هم سرو کنید.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 2:37 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

فیله گوساله - 300 گرم
فیله مرغ - 300 گرم
فلفل کبابی - 100 گرم
سیخ چوبی - شش عدد
پیاز - یک عدد
زعفران آب‌کرده - دو قاشق سوپخوری
آبلیمو - دو قاشق سوپخوری
روغن مایع - 30 گرم
گوجه‌فرنگی و لیمو تازه هر کدام - دو عدد
نمک و فلفل - به میزان لازم

کباب دو رنگ چوبی

کباب دو رنگ چوبی

طرز تهیه

گوشت گوساله و مرغ را به اندازه‌های دو سانتی‌متری خرد کرده و داخل پیاز، آبلیمو، زعفران، فلفل و نمک به مدت دو ساعت یا بیشتر می‌خوابانیم و بعد سیخ می‌زنیم طوری که یک تکه گوشت گوساله، یک عدد فلفل و یک عدد گوشت مرغ قرار بگیرد. این کار را تا جایی که سیخ پر شود ادامه می‌دهیم. سیخ‌های پر شده را داخل ماهی‌تابه (بهتر است از جنس چدن باشد) درون کمی روغن با شعله ملایم سرخ می‌کنیم و بعد از آماده شدن با گوجه‌فرنگی و لیمو تفت می‌دهیم.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 2:32 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

کوفته کباب مخصوص

مواد لازم

برای چهار نفر

گوشت گوسفندی چرخ شده - 500 گرم
مغز نان فرانسوی، پودر شده - دو برش
گشنیز ساطوری شده - دو قاشق غذاخوری
سیر ساطوری شده - پنج حبه
پیاز، ریز خرد شده - یک عدد
آبلیمو ترش - نصف عدد
پودر زیره - یک قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز - یک قاشق چایخوری
زردچوبه و دارچین - هر کدام نصف قاشق چایخوری
رب‌گوجه‌فرنگی - یک قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ زده شده - یک عدد (اختیاری)
فلفل سبز و قرمز حلقه شده - برای تزئین

کوفته کباب مخصوص

کوفته کباب مخصوص

طرز تهیه

تمام مواد ذکر شده را درون کاسه‌‌ای ریخته و خوب ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند. اگر مواد چسبندگی لازم را نداشت یک عدد تخم‌مرغ را به آن بیفزایید و باز هم ورز دهید. مغز نان بیشتر هم، چسبندگی کوفته را افزایش می‌دهد.دستان خود را مرطوب کرده و موادآماده شده را به هشت قسمت تقسیم و هر قسمت را به شکل کوفته گرد کنید. یک تابه نچسب که جنس ضخیمی داشته باشد را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود ،کوفته‌ها را در آن بچینید تا با حرارت کم پخته و سرخ شوند. در طول مدت پخت یک‌ یا دوبار کوفته‌ها را برگردانید تا همه جای آنها سرخ شود. این کوفته‌ کباب‌ها را با نان و سالاد سرو کنید و روی آن فلفل حلقه شده بپاشید.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 2:31 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

راسته با استخوان گوسفندی یک کیلوگرم
روغن‌زیتون چهار قاشق سوپخوری
پیاز یک عدد
پودرسیر نصف قاشق چایخوری
سس سویا یک قاشق سوپخوری
نمک یک قاشق چایخوری
فلفل نصف قاشق چایخوری
کره و زعفران آب‌کرده به میزان لازم
گوجه‌فرنگی، زیتون و سبزی در صورت تمایل

لم چاپس

لم چاپس

طرز تهیه

ابتدا رگ و چربی‌های گوشت را گرفته، اما استخوان‌ها روی آن باقی بماند. سپس با دو قاشق روغن‌زیتون، پیاز، فلفل، پودرسیر، نمک و سس‌سویا مخلوط کرده و به مدت پنج ساعت می‌گذاریم تا مزه‌دار شود، بعد داخل تابه چدنی دو قاشق دیگر روغن‌زیتون ریخته و دو طرف آن را خوب سرخ می‌کنیم. پس از سرخ شدن مقداری کره و زعفران آب‌کرده را با قلم‌مو روی آن بزنید تا خوشمزه‌تر شود و با گوجه‌فرنگی، زیتون و سبزی تزئین کنید.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 2:30 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

گوشت چرخ‌کرده (مخلوط گوسفند و گوساله) 600 گرم
پیاز 200 گرم
نمک یک قاشق مرباخوری
جوش‌شیرین نصف قاشق چایخوری

کباب لقمه

کباب لقمه

طرز تهیه

ابتدا پیاز را رنده کرده و در صافی ریخته و کمی‌ آب آن را می‌گیریم. بعد با گوشت چرخ‌شده و نمک به مدت ده دقیقه ورز می‌دهیم. جوش‌شیرین را نیز در همین موقع اضافه کرده و ورز دادن را ادامه می‌دهیم.

به اندازه یک نارنگی از گوشت را برداشته و به سیخ می‌کشیم و صاف می‌کنیم. بعد با دو انگشت به صورت لقمه‌ای آن را شکل داده و سر و ته گوشت را هم با دست به سیخ می‌چسبانیم. برای کباب‌شدن روی آتش ابتدا یک طرف آن را می‌گذاریم تا مقدار کمی بپزد در این لحظه آن را سریع پشت و رو می‌کنیم بعد با حرارت ملایم می‌پزیم تا مغزپخت شود.سپس گوجه‌ها را هم به سیخ کشیده و کباب می‌کنیم.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 2:30 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

گوشت دوبار چرخ شده مخلوط گوسفندی و گوساله 500 گرم
پیاز یک عدد رنده شده
زعفران آب‌کرده یک قاشق غذاخوری
بیکینگ‌پودر یک قاشق چایخوری
روغن، نمک و فلفل به میزان لازم

کباب برگ تابه ای

کباب برگ تابه ای

طرز تهیه

ابتدا پیاز، گوشت، نمک، فلفل، زعفران و بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط کرده کاملا ورز داده و به مدت یک ساعت مایه را درون یخچال قرار می‌دهیم بعد کف تابه را با روغن، کمی چرب کرده سپس گوشت را درون تابه به قطر نیم‌سانت پهن می‌کنیم بعد آن را با کفگیر چوبی برش می‌دهیم تا برش‌ها به شکل کباب‌سیخی درآیند بعد ظرف را روی حرارت ملایم قرار داده تا گوشت پخته و سرخ شود سپس کباب‌ها را برگردانده تا طرف دیگر آنها نیز به خوبی سرخ شوند، آن‌گاه در ظرف مناسب کشیده و اطراف آن را با گوجه و سبزی تزئین می‌کنیم.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 2:29 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

   1   2      >

قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس