سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی


 

ما با ارائ? ترفندهای آسان و استفاده از وسایل ساده به شما کمک می کنیم تا دیگر از انجام کارهای آشپزخانه خسته و عصبانی نشوید.

اگر نمی‌توانید درِ بطری شیشه‌ای را باز کنید، یک تکه سنباده را در دست بگیرید و طرف زبر آن را اطراف روی اطراف درِ بطری بکشید. روش دیگر آن است که با دستة پلاستیکی چاقو چند ضربه به دور درِ بطری بزنید. سپس در را باز کنید یا چند لحظه بطری را زیر آب داغ قرار دهید؛ سپس آن را باز کنید.

اگر پرکردن ظروف ادویه که دریچه آن ها باریک است برای شما سخت است، شما می‌توانید یک تکه کاغذ روغنی را به شکل قیف رُل کنید و با استفاده از آن ادویه‌ها را در شیشه‌های مخصوص بریزید، بدون این که ذره‌ای از آن روی زمین بریزد. همچنین می‌توانید این کار را برای مایعات نیز انجام دهید، اما باید از چند لایه کاغذ روغنی استفاده کنید. همچنین از کاورهای زیپ‌دار یا کیسه فریزر به عنوان قیف استفاده کنید، داخل این کاورها را از مواد مورد نیاز پرکرده، درِ آن را ببندید یا گره بزنید، گوشه‌ای از آن را سوراخ کرده و به عنوان قیف استفاده کنید.

می‌توانید خودتان آبکش درست کنید. می توانید قالب پای آلومینیومی تمیزی را بردارید و با استفاده از یک میخ کوچک، روی آن سوراخ ایجاد کنید. حالا پاستا را داخل آبکش جدید آبکش کنید.

اگر قطره چکان تان را نمی‌توانید پیدا کنید، یک قوطی خالی مایع ظرفشویی می‌تواند جایگزین مناسبی باشد. هوای داخل آن را با فشار خالی کنید؛ سپس از آن برای مکش چربی از سوپ‌ها و غذاهای رست شده استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن برای پخش کردن سس‌ و چاشنی روی گوشت به طور یکنواخت استفاده کنید.

از این قوطی‌های خالی همچنین می توان برای نگه‌داری مواد غذایی مثل سس مایونز، سس سالاد، ژله و مربا که معمولاً بسته‌بندی آن ها در شیشه است، استفاده کنید. دقت کنید که قبل از استفاده، آن ها را کاملاً تمیز بشویید.

اگر قیچی آشپزخانه‌تان کُند شده است، برای تیز کردن آن، یک تکه فویل آلومینیومی را روی لبه‌های قیچی خیلی نرم و آرام بکشید؛ سپس آن را تا کنید و بعد فویل تا شده را به صورت نوار برش دهید، هفت تا هشت برش برای تیز کردن قیچی کافی است.

اگر هر سری نمی‌توانید سر رُل سلفون را پیدا کنید، با یک تکه کوچک از چسب نواری سر سلفون را مشخص کنید و روی ابتدای رُل بگذارید بماند تا دفعه بعد راحت تر باشید.

 چطور برچسب قیمت ها را از روی وسایل پاک کنید؟برچسب را با روغن نباتی خیس کنید؛ سپس با دستمال مرطوب آن را پاک کنید. دیگر جای هیچ اثری از برچسب روی آن باقی نخواهد ماند.

آیا لیوان‌هایی که در یک جا چیده‌اید به هم چسبیده‌اند؟ راه حل برای جدا کردن آن ها بسیار ساده است. لبه لیوان ها را با مقدار کمی روغن نباتی چرب کنید. خواهید دید که تنها بعد از یک دقیقه      به راحتی از هم جدا می‌شوند.

چگونه بشقاب ترک خورده را ترمیم کنید؟بشقاب مورد نظر را در تابه‌ای قرار دهید، روی آن شیر بریزید تا حدی که روی آن را بپوشاند (می‌توانید از شیر تازه یا شیر خشک استفاده کنید). سپس روی حرارت زیاد بگذارید و به محض اینکه جوش آمد حرارت را کم کرده و به مدت تقریباً 45 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید. پروتئین موجود در شیر بیشتر ترک‌های ریز را به طور شگفت آوری ترمیم خواهد کرد.

 


نوشته شده در پنج شنبه 91/3/4| ساعت 1:31 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

گاهی اوقات برای بعضی مشکلات در حین آشپزی راه حل های بسیار آسانی وجود دارد که در زیر به بعضی از این فوت و فن ها اشاره شده است که فقط کافی است شما با آن ها آشنا شوید.

 

چگونه پسته‌های سفت و دربسته را باز کنید؟

بعضی از پسته‌ها، باز نیستند و فقط روزنه ای کوچک برای باز شدن دارند که به جای باز کردن این پسته ها با دندان یا ناخن، می توانید از این روش استفاده کنید: نصف پوست پسته دیگری را بردارید و در داخل روزنه خیلی کوچک قرار داده، مانند کلید بچرخانید، پسته به‌راحتی باز خواهد شد.

 

 چگونه پوسته تخم‌مرغی را که داخل ظرف تخم‌مرغ افتاده، جدا کنید؟

بسیار پیش می آید که هنگامی‌که تخم‌مرغی را در ظرفی می‌شکنید، تکه کوچکی از پوسته تخم‌مرغ داخل ظرف بیفتد؛ در این حالت، اگر آن را با انگشت یا قاشق بردارید، ممکن است به دلیل لیز بودنِ تخم‌مرغ، امکان پذیر نباشد. برای این کار قبل از برداشتن تکه پوسته تخم‌مرغ، انگشت خود را با آب مرطوب کنید و به پوسته ای که داخل ظرف افتاده بزنید. با این روش پوسته به انگشت‌تان می چسبد و می توانید به راحتی آن را بردارید.

 

 چگونه شکر قهوه‌ای سفت شده را نرم کنید؟

با گذشت زمان، رطوبت شکر داخل قفسه‌های کابینت تبخیر شده و شکر قهوه‌ای، سفت می‌شود؛ اما می‌توانید رطوبت از دست رفته را دوباره به شکر بازگردانید. کیسه شکر (بسته شکر) را به‌صورت دَرباز با یک فنجان آب در کنارش، در مایکرویو قرار دهید و به‌مدت سه دقیقه با قدرت بالا مایکروویو کنید، یا می توانید شکر را در کاسه‌ای بریزید و روی آن دستمال‌ حوله‌ای دولا و نمناک قرار دهید، سپس ظرف را با فویل یا سلفون بپوشانید و بگذارید به مدت یک شب در دمای اتاق بماند.

 

 عسل شکرک زده را دوباره تازه کنید.

آیا شیشه عسلی که در قفسه گذاشته‌اید سفت شده و شکرک زده؟ نگران نباشید، به‌راحتی می‌توانید آن را مانند شکل اولیه‌اش، زلال و شفاف کنید! فقط کافی است آن را به مدت 15‌دقیقه، در ظرفی حاوی آب‌جوش که به‌مدت پنج‌ دقیقه خنک شده است، قرار دهید.

 

 استفاده از میوه های خیلی رسیده!

میوه‌هایی مانند موز، هلو و توت‌فرنگی را که خیلی زود رسیده می شوند، اگر در حال خراب شدن هستند می توانید به جای دور ریختن، آن‌ها را بشویید، پوست بگیرید، حلقه‌حلقه کنید، در کیسه فریزر قرار دهید و فریز کنید و آن‌ها را برای تهیه پای و اسموتی به کار برید.

 

 لکه‌ها را از تخته‌های کار چوبی پاک کنید!

لکه‌های آب توت‌فرنگی یا قطره‌های آب‌کمپوت و غیره ممکن است روی تخته کار بریزند؛ برای پاک کردن این لکه‌ها، مقداری نمک روی تخته کار بپاشید و با لیموترش، نمک را روی تخته کار بمالید. در مورد لکه‌هایی که خیلی سفت و چسبناک هستند، از دستمال‌های آشپزخانه آنتی‌باکتری یا اسفنج استفاده کنید، پس از آن تخته را کاملاً بشویید.

 

قابلمه‌ و تابه‌های سوخته را نو جلوه دهید!

بهترین تابه‌ها و قابلمه‌ها نیز پس از استفاده مداوم و طولانی مدت سیاه می‌شوند و هرچه برای ساییدن و سفید کردن آن‌ها تلاش کنید، هرگز درخشش اولیه را به دست نمی‌آورند؛ اما اگر تمیزکننده اجاق گاز را به قابلمه و تابه اسپری کنید و بگذارید به مدت یکی دو ساعت بماند، جرم‌های آن پاک خواهد شد! این روش برای کتری‌های ضد زنگ نیز بسیار مناسب است.


نوشته شده در پنج شنبه 91/3/4| ساعت 1:30 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

رفع شوری غذا


 برای برطرف کردن شوری غذا می توانید از سیب زمینی، سرکه، آبلیمو و قند یا شکر کمک بگیرید.استفاده از این مواد بستگی به نوع غذا دارد.اگر غذا، آبگوشت، سوپ یا تاس کباب است از سیب زمینی استفاده کنید.اگر غذا بدون سیب زمینی است، سیب زمینی را داخل آن قراردهید و پس از پخته شدن سیب زمینی و بر طرف شدن شوری غذا، آن را خارج کنید.روش دیگر: یک قاشق سرکه یا آبلیمو به همراه یک قاشق شکر  به غذای شور بیفزایید.


نوشته شده در پنج شنبه 91/3/4| ساعت 1:19 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس