سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

خورش‌های ایرانی چند خصوصیت کلی دارند که یکی از آن‌ها جاافتادن خورش می‌باشد. به عنوان مثال در حالت عادی برای جا افتادن خورش فسنجان روی حرارت ملایم، حداقل 3 ساعت وقت لازم داریم در حالیکه اگر همین خورش را با مایکروفر تهیه کنیم این زمان به 30 دقیقه تقلیل پیدا می‌کند. کافی است یکبار تهیه‌ی این خورش را با مایکروفر تجربه کنید.

مواد لازم: 
گردوی چرخ شده 200 گرم
رب انار 125 میلی لیتر یا نصف لیوان
مرغ 400 تا 500 گرم
شکر 3 تا 4 قاشق غذاخوری
آب دو تا دو و نیم لیوان
زعفران دم کرده به اندازه‌ی کافی
پیاز داغ 2 تا 3 قاشق غذاخوری
نمک به اندازه‌ی کافی
 
طرز تهیه:
گردو را در یک ظرف کم عمق مناسب (مخصوص مایکروفر) ریخته و به مدت 4 تا 5 دقیقه با قدرت 900 وات یا 100 درصد داخل مایکروفر قرار می‌دهیم و در این مدت یکبار آن را هم می‌زنیم.
مرغ را همراه گردو، پیاز داغ، آب، نمک و زعفران در یک قابلمه مناسب (مخصوص مایکروفر) ریخته و به مدت 20 دقیقه با قدرت 900 وات یا 100 درصد با درب داخل مایکروفر قرار می‌دهیم. در طول مدت پخت خورش را یکبار هم می‌زنیم.
قابلمه را از مایکروفر خارج کرده و رب انار و شکر را به آن می‌افزاییم و هم می‌زنیم و به مدت 10 دقیقه با قدرت 900 وات یا 100 درصد بدون درب دوباره داخل مایکروفر قرار می‌دهیم تا خورش جا بیفتد.
نکته 1: تصاویر مربوط به کلید قدرت و زمان، فقط مربوط به مرحله‌ی اول پخت می‌باشد و صرفا جهت آشنایی با کلیدها داده شده است.
  • به نسبت حجم خورش با ظرف مورد نظر توجه کنید، تا غذا در مایکروفر سرنرود.
  • برای طبخ غذاها و خورش‌های مختلف در مایکروفر، به میزان آب کمتری نیاز است.
  • هرچه ظرف بزرگ‌تر و کف آن پهن‌تر باشد امواج مایکرو بهتر جذب مواد غذایی می‌شوند و درنتیجه زمان پخت کوتاه‌تر می‌شود.
    
 

نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 6:42 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس