سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

مواد لازم:
پاچ باقلا سبز : 1 کیلو
سیر : 4 تا 5 پر
تخم مرغ : 2 عدد 
شوید : 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه : 1 قاشق مرباخوری
روغن : 2 تا 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه:
باقلا را پاک کرده و پوست اول و دوم آنها را گرفته و می شوییم. سپس در قابلمة مناسبی می ریزیم. سیر را پاک کرده چند تکه می کنیم و با شوید، زردچوبه و روغن داخل قابلمه باقلا می ریزیم و روی آتش ملایم می گذاریم تا کمی سرخ شود و رنگ آن تغییر کند. سپس به اندازه ای که آب روی باقلا بگیرد به آن آب می افزاییم. وقتی که باقلا پخته شد تخم مرغ ها را شکسته و نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم.تخم مرغ ها که سفت شد خورش آماده است. البته به جای روغن از کره آب کرده و جرم گرفته هم می توانید استفاده کنید و اگر فصل باقلا سبز نیست می توانید از پاچ باقلا خشک استفاده کنید. در این صورت ابتدا باقلا را مدتی خیس کرده و سپس پوست آن را گرفته و خورش را تهیه می کنید.

نکته:
?1.برای تهیة روغن جرم گرفته یا تصفیه شده باید ابتدا کره را روی حرارت ملایم قرار داد تا به مدت 20 دقیقه حرارت ملایم ببیند. سپس کرة ذوب شده را درون ظرف استوانه ای مثل لیوان ریخته و سپس بعد از آنکه به صورت جامد درآمد گوشه ای از کره را تا پایین سوراخ کرده و دوغی که در ته ظرف جمع شده را خالی می کنیم و مصرف می کنیم. / کامیار
2.باقلا خورش را با دو نوع باقلا درست می کنند؛ یکی با پاچ باقلا رشت و دیگری باقلا مازندرانی. ولی طرز پخت هر دو باقلا یکی است.
توسط :مریم جدی
 

نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 6:45 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس