سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

مواد لازم:

برنج 2 لیوان
ماست 1 لیوان سرخالی
روغن نصف لیوان یا 125 میلی لیتر
زرده‌ی تخم مرغ 3 عدد
زعفران دم کرده به اندازه لازم
قارچ 200 گرم
بادمجان 3 عدد متوسط (حلقه شود)
پیاز داغ 2 قاشق غذاخوری
آب لیموترش 1 قاشق غذاخوری
پیازداغ، زرشک، خلال بادام، خلال پسته برای تزیین

طرز تهیه:
بادمجانها را سرخ می‌کنیم. قارچها را با آب لیموترش و کمی نمک در روغن تفت می‌دهیم تا آب قارچ کشیده شود.
برنج خیس کرده را آبکش می‌کنیم. (برنج را زنده برمی‌داریم) ماست، زرده‌ی تخم مرغ، زعفران، نمک، دو سوم از روغن (ذوب شده و سرد شده) و یک سوم از برنج را به طور کامل با هم مخلوط می‌کنیم. در قابلمه‌ای نچسب باقی‌مانده‌ی روغن را می‌ریزیم سپس از مواد ته چین در آن ریخته و کاملاً صاف می‌کنیم. 
روی مواد ته چین بادمجانهای سرخ شده را می‌چینیم کمی نمک می‌پاشیم. یک سوم دیگر از برنج سفید را روی بادمجانها می‌ریزیم و صاف می‌کنیم. قارچ‌های تفت داده را با پیاز داغ روی برنج سفید می‌ریزیم، دوباره صاف می‌کنیم. کمی روغن و آب و زعفران را با هم مخلوط می‌کنیم و به صورت نقطه‌ای روی برنج می‌دهیم. درب قابلمه را گذاشته و روی حرارت زیاد می‌گذاریم همینکه صدای ته چین درآمد روی حرارت ملایم (با شعله پخش کن) گذاشته تا به مدت 45 دقیقه کاملاً دم بکشد. در ظرف دلخواه ته‌چین را برمی‌گردانیم و باکمی پیازداغ خلال پسته، خلال بادام و زرشک تزیین می‌کنیم. 
 زرشک را پاک کرده و بعد از چندبار شستن در آبکش می‌ریزیم.
در تاوه کوچکی یک قاشق روغن را روی حرارت ملایم کمی داغ می‌کنیم زرشک را به روغن اضافه کرده، به مدت 30 ثانیه تفت می‌دهیم، سپس زعفران را افزوده و به مدت یک دقیقه تفت دادن را ادامه می‌دهیم.
 خلال بادام را برای تزیین از قبل خیس می‌کنیم تا نرم شود، سپس در آبکش می‌ریزیم و بعد در کمی روغن به مدت 2 تا 3 دقیقه تفت می‌دهیم.
   7

نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 6:48 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس