سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر:
پیاز رنده شده 1 عدد متوسط
گوشت چرخ کرده گوساله کم چربی 500 گرم
نمک، فلفل و زعفران به دلخواه
پودر سوخاری 2/1 پیمانه (110 گرم)
تخم مرغ 1 عدد 
ورق آلومینیومی 40 در 40 سانتیمتر
کره 50 گرم
برگ مو 6 تا 8 برگ
ژامبون گوشت دودی 3 ورقه
مواد لازم برای سس میت لُف:
کره 50 گرم
عصاره تمبرهندی 1 پیمانه
دانه فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری
لیموی تازه چند برش برای تزیین
 

طرز تهیه:
ابتدا پیاز، گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل، زعفران آب کرده، پودر سوخاری و تخم مرغ را در ظرفی، خوب مخلوط کنید و چند دقیقه با دست ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند.بعد روی یک کیسه فریزرِ باز کرده، گوشت را به قطر یک تا دو سانت به شکل مستطیل پهن کنید. سطح گوشت را با چند برگ مو که در آب داغ گذاشته اید تا نرم شود بپوشانید و روی برگ موها را نیز برش های ژامبون دودی بچینید. بعد سیب زمینی های استانبولی کوچک (یا قاچ های یک اندازه سیب زمینی) را به صورت افقی، یک ردیف در طول مستطیل گوشت بچینید. سپس نایلون را بلند کرده و به وسیله آن آهسته گوشت را لوله کنید. این کار را آرام انجام دهید تا مواد داخل میت لُف جابه جا نشوند. سپس دور گوشت را با دست سفیده تخم مرغ بمالید و خوب ترک ها را بگیرید و با کمک نایلون گوشت را داخل ماهیتابه مناسبی که روغن ریخته اید، بگذارید و نایلون را بردارید. سپس آن را روی حرارت سرخ کنید.
در این مرحله، میت لُف را در ظرف مناسبی که در آن، جا بشود بگذارید و نصف استکان آب در ظرف بریزید و با در بسته روی حرارت ملایم قرار دهید تا میت لُف بپزد و به روغن بیفتد.
طرز تهیه سس میت لُف:
در ظرف کوچکی 50 گرم کره را آب کنید و سپس عصاره تمبرهندی را به آن اضافه کنید.برای تهیه عصاره تمبرهندی لازم است یک چهارم از بسته تمبرهندی را با یک لیوان آب مخلوط کنید و با دستی که دستکش دارد آن را خوب چنگ بزنید تا هسته ها از گوشت جدا شود. بعد مخلوط را در صافی بریزید و با ته قاشق چوبی فشار دهید تا شیره آن را در بیاید و سپس استفاده کنید.
چند دانه فلفل سیاه را در مخلوط بریزید و هم بزنید تا سس جوش بیاید و غلیظ شود.میت لُف را در ظرف مناسبی بگذارید و به قطعات دلخواه برش دهید. بهتر است موقع برش زدن، دقت کنید تا فواصل برش ها را طوری انتخاب کنید که مواد داخل رولت حتی الامکان سالم بماند. سپس سس را روی آن بریزید و اطراف آن را با سبزیجات تزیین کنید.

 

   

 


نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 8:15 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس