سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

 
مواد لازم برای 2 نفر:
سینه مرغ نسبتاً درشت  2 عدد
عسل 2 قاشق غذاخوری
لیموترش تازه 2 عدد
سس سویا 2 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
طرز تهیه:
ابتدا سینه های مرغ را پوست گرفته، پاک کرده و کتف آن را جدا می کنیم. سپس آنها را شسته و با کاغذ خشک کن کاملاً خشک می کنیم و با کارد تیزی برش های مورب و کمی عمیق پشت و روی هر تکه ایجاد می کنیم. برای تهیه سس، پوست لیمو را رنده می کنیم. سپس لیمو را از وسط برش می زنیم و آب آن را می گیریم و با عسل، سس سویا و فلفل در ظرفی خوب مخلوط می کنیم تا عسل کاملاً حل شود.فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) روشن کرده و اجازه می دهیم تا 15 دقیقه کاملاً گرم شود تا به حرارت مطلوب برسد. آنگاه با فرچه از سس تهیه شده روی یک طرف سینه های مرغ می زنیم. آنها را در سینی فر چرب شده می چینیم و به مدت 10 دقیقه داخل فر قرار می دهیم. پس از 10 دقیقه سینی را از فر درآورده و طرف دیگر سینه های مرغ را به سس آغشته می کنیم و دوباره به مدت 10 دقیقه دیگر داخل فر قرار می دهیم (باید روی سینه ها طلایی شود).غذای پخته شده را داخل ظرف موردنظر می چینیم و با انواع سبزیجات خام و تره بار پخته و کمی از سس تهیه شده تزئین و سرو می کنیم. 
 
نکته: برش های ایجاد شده روی سینه های مرغ باید عمقی باشد و کاملاً مورب و بیشتر از 3 برش نباشد زیرا باعث تکه تکه شدن سینه می شود. 
نکته: در مواد لازم نمک گنجانده نشده زیرا سویا سس خود کمی شور مزه است و نمک غذا را تأمین می کند. اما در صورت تمایل می توان مقدار کمی نمک داخل سس اضافه کرد. 
  

نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 8:58 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس