سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

 
مواد لازم :
مرغ درشت 1 عدد
فلفل دلمه ای قرمز 1 کیلو
سبزی پلو خرد شده 2 پیمانه (تره، جعفری، گشنیز و به مقدار کم شنبلیله)
روغن مایع 4 قاشق غذاخوری
پیازچه خرد شده 2 پیمانه
سیر تازه خرد شده 2 پیمانه (اگر سیر تازه نبود می توان از 4 تا 5 حبه سیر خرد شده استفاده کرد.)
اسفناج بخارپز شده 2 پیمانه
نمک، فلفل، ادویة مرغ یا قرص سوپ به میزان لازم
کره 100 گرم
پیاز کوچک 1 عدد
قرص عصارة مرغ 1 عدد
آب 2 پیمانه
زعفران آب کرده یک قاشق غذا خوری
رب آلو یا هر نوع رب ترش برای سرو غذا
نخ یا خلال دندان و فویل آلومینیومی برای پخت مرغ
طرز تهیه:
استخوان مرغ را به روشی که در شماره های قبلی مجله آموزش داده شده است، از گوشت جدا کنید تا همة مرغ به صورت یک تکه گوشت صاف درآید. دقت کنید که پوست مرغ آسیب نبیند یا برش نخورد. 
سر فلفل ها را ببرید و تخم آن را بگیرید. سپس آنها را 15 دقیقه در آبجوش، بجوشانید و بلافاصله آبکش کنید. بعد بلافاصله فلفل ها را زیر شیر آب بسیار سرد قرار دهید و به دقت پوست آن را جدا کنید.
سبزی پلو را پس از شستن خرد کنید و با کمی روغن مایع قدری تفت دهید. پیازچه ها و سیر تازه را هم خرد کنید و کمی تفت دهید تا نرم شوند. از برگ-های پیازچه هم استفاده کنید. بعد اسفناج را که پاک کرده اید و پخته‌اید را جداگانه تفت دهید. 
گوشت مرغ یک تکه را روی یک سینی پهن کنید ؛ به شکلی که سمت پوست دار آن در زیر و گوشت‌ آن روی کار قرار گیرد. روی سطح گوشت را با نمک، فلفل و ادویة مرغ یا هر ادویه دلخواه مزه دار کنید و به ترتیب پیازچه، سیر تازه، سبزی پلو و اسفناج را لایه لایه روی سطح گوشت پخش کنید. روی سبزیجات را با فلفل دلمه‌ای قرمز بپوشانید و روی همة مواد را کرة آب کرده بریزید. سپس گوشت را از یک سمت به آرامی لوله کنید؛ پس از پیچیدن می توانید یا دور مرغ نخ نسوز بپیچید یا با استفاده از خلال دندان آن را محکم کنید. سپس آن را داخل ظرفی که کمی روغن و یک عدد پیاز کوچک خرد شده ریخته اید، بگذارید. بعد قرص عصارة مرغ را در دو پیمانه آب حل کنید و در ظرف بریزید و با در بسته نیم ساعت روی حرارت گاز قرار دهید و در فواصل معین آب ظرف را روی مرغ بریزید تا مزه دار شود. در انتها، زعفران آب کرده را روی مرغ بریزید. اگر از فر استفاده می‌کنید، مرغ را با محتویات آن داخل فویل آلومینیم بپیچید و نیم ساعت در فر روی طبقة اول با حرارت 250 درجة سانتیگراد قرار دهید و پس از نیم ساعت آلومینیم آن را باز کنید و دوباره سینی را درطبقة وسط فر قرار دهید تا روی آن طلایی شود.
هنگام سرو هم به کمک یک چاقوی تیز به آرامی مرغ را به قسمت‌های مساوی ببرید و با سبزیجات پختة مختلف سرو کنید. برای سرو این غذا می توان از سس آلوی قطره طلا استفاده کرد. همین طور می توانید از هر نوع سس دلخواه که ترش مزه باشد، استفاده کنید. 
برای تهیة سس می توان آلوها را بپزید و از صافی رد کنید تا هسته و پوستش جدا شود. بعد کمی نمک به آن بزنید.اگر از نخ معمولی استفاده می کنید حتماً از نخ تیره رنگ و دولا استفاده کنید. چون بعد از پخت بهتر دیده شده و راحت جدا می شود. این غذا را حتماً امتحان کنید مطمئنم می پسندید.
      

نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 9:11 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس