سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

 
مواد لازم: 
4 عدد  فلفل سبز تند (چیلی)
115 گرم پنیر سفید نرم (فتا یا فیلادلفیا) 
2 قاشق غذاخوری روغن مایع
4 تکه فیله گوساله
1 عدد پیاز خرد شده
2 حبه سیر
1 قاشق مرباخوری اورگانوی خشک
نمک و فلفل به میزان لازم 
1/5 لیوان یا 175 گرم پنیر چدار رنده شده
سیب‌زمینی سرخ شده برای تزیین
نکته: فیله‌های گوساله باید در برشهای عرضی 2/5 سانتی باشد.
 
طرز تهیه:
فلفل‌سبزها را تا جایی که پوستشان قهوه‌ای شود در فر کبابی می‌کنیم. سپس آن را به مدت 20 دقیقه در یک کیسه نایلونی می‌گذاریم؛ در این صورت پوست فلفل‌ها راحت‌تر جدا می‌شود. بعد تخم آنها را نیز جدا کرده و گوشتشان را نازک خرد می‌کنیم.
پنیر سفید را در یک تابه کوچک ریخته و روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا پنیر ذوب شود. سپس فلفل‌سبزهای کبابی را اضافه کرده و این سس را گرم نگه می‌داریم.
روغن را در تابه ریخته و پیاز خرد شده را همراه با سیر، اورگانو، نمک و فلفل حدود 5 تا 10 دقیقه روی حرارت متوسط تفت می‌دهیم تا پیاز تقریباً طلایی شود. سپس تابه را از روی حرارت برداشته و پنیر چدار رنده شده را به مخلوط درون آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا پنیر ذوب شود.
گوشت‌ها را از قطر برش می‌زنیم به طوری که در انتها قطع نشود و تقریباً شکل پروانه بگیرد. سپس از مخلوط پیاز و سیر داخل هر تکه استیک گذاشته، گوشت را روی آن برگردانده و با دست محکم می‌کنیم.
هر طرف استیک را در تابه‌ای چدنی که از قبل داغ شده باشد به مدت 3 تا 5 دقیقه سرخ می‌کنیم. سپس آنها را در بشقاب کشیده و با سیب‌زمینی سرخ کرده و سس پنیر  و فلفل سرو می‌نماییم.
 
نکته:پنیر فتا منبع خوبی از پروتئین، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، ویتامین B12، کلسیم و فسفر می‌باشد. از طرف دیگر این پنیر حاوی مقادیر زیادی کلسترول، سدیم و اسیدهای چرب اشباع است؛ بنابراین مصرف مقادیر زیاد آن برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی هستند یا دارای چربی خون بالا می‌باشند، توصیه نمی‌شود.
  

نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 9:13 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس