سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

مواد لازم

کدوی سبز قلمی  500  گرم

تخم مرغ کامل 4 عدد

سفیده تخم مرغ 2 عدد

کره 100 گرم

خامه 100 گرم

پنیر گرویر 90 گرم ,(کشدار نباید باشد)

مواد سس :

شیر 4/3 لیوان

آرد 1  قاشق غذاخوری

کره 30 گرم,نمک مقداری ,جوز مقداری

طرز تهیه

کدوهای شسته و با پوست رنده شده را (درشت) با 50 گرم کره تفت می دهیم حدود 2 تا 3 دقیقه , نمک و فلفل زده 5 دقیقه روی حرارت باشد تا کدو پخته شود بعد می ریزیم در یک صافی تا آبش کشیده شود می گذاریم کنار و سس را آماده می کنیم , 50 گرم کره را در یک قاشق آرد روی حرارت تفت می دهیم و بعد شیر را اضافه می کنیم روی شعله ملایم , سس را هم می زنیم تا کمی غلیظ شود .

نمک و فلفل و جوز را اضافه می کنیم خامه را هم اضافه میکنیم بعد که سس شروع به جوش خوردن کرد شعله را خاموش می کنیم , زرده ها را دانه دانه اضافه می کنیم (روی آتش نباشد)و هم می زنیم و دوباره روی حرارت قرار می دهیم تا یک جوش بخورد بعد از روی شعله بر می داریم و پنیر رنده شده را داخل آن می ریزیم و کدوها را اضافه کرده می گذاریم کنار , سفیده تخم مرغ را با کمی نمک می زنیم تا پوک شود , 4/1 از سفیده تخم مرغ را به این مایه اضافه می کنیم در این زمان نمک و تندی و شودی را می چشیم .

با قاشق کاملاً هم می زنیم کمی باید تند باشد و بعد بقیه سفیده ها را اضافه کرده و به آرامی هم می زنیم . ظرف مناسبی را که با همان ظرف سر میز ببریم و هم داخل فر با روغن جامد چرب کرده و مواد را داخل آن می ریزیم و در اولین طبقه فر با حرارت 375 درجه به مدت  30  دقیقه باشد تا رنگ آن طلایی شود.


نوشته شده در سه شنبه 91/3/2| ساعت 12:32 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس