سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

    









برای 6 نفر
اسپاگتی رشته ای 400 گرم
پیازچه 3 ساقه
سیر 2 حبه
فلفل دلمه ای قرمز 4/1 خرد شده ریز
اسفناج یا جعفری 150 گرم خرد شده
روغن زیتون 1 قاشق سوپخوری
تخم مرغ 3 عدد
پنیر گودا 100 گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
کره برای چرب کردن قالب
کره 25 گرم
خامه 200 گرم
پودر پنیر پارمزان 90 گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
جوز هندی 4/1 قاشق چایخوری
ابتدا 45 دقیقه زمان خالی برای تهیه ی این غذا پبدا کنید!

این هم دستوری بود که من ازش استفاده کردم ... اما با موادی که در خانه داشتم و کمی تغییرات ..... عکس  غذا  هم کار خودم است ..

 

مافین اسپاگتی با سس آلفردو

اسپاگتی را در آبجوش و نمک بپزید تا نرم شود, سپس آبکش کرده و کنار بگذارید . پیاز چه , سیر , فلفل دلمه ای و سبزی خرد شده را با 1 قاشق روغن زیتون به مدت 2 دقیقه تفت دهید. سپس اسپاگتی خنک را با سبزیجات تفت داده شده مخلوط کرده و خوب هم بزنید.

تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه شکسته و با چنگال هم بزنید تا صاف شود. پنیر گودا رنده شده , کمی نمک و فلفل به تخم مرغ اضافه کنید.

قالب مافین را با کره آب شده چرب کنید. از مایه اسپاگتی در قالب بریزید, به طوری که کمی از سر قالب بالا بیاید و از مایه تخم مرغ و پنیر 2 تا 3 قاشق روی آن بریزید . قالب را به مدت 25 تا 35 دقیقه در فر داغ روی حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا بپزد. مافین اسپاگتی را با سس آلفردو سرو کنید.

سس آلفردو :

کره و خامه را در ظرف مناسبی بریزید و آن را از روی حرارت غیر مستقیم (بن ماری ) قرار دهید و مرتبا هم بزنید تا غلیظ شود وقتی از روی حرارت برداشتید پودر پنیر (پارمزان ) , نمک و فلفل و جوزهندی را اضافه کرده و بلافاصله گرم با مافین سرو کنید.

نکته :

سس آلفردو یکی از سس های اصیل و معروف ایتالیایی بوده و با انواع پاستا, تورتلینی , اسپاگتی و بعضی از غذاهای گوشتی به صورت گرم سرو می شود.

در صورتی که بخواهید این غذا را سرد سرو کنید, 4 تکه گوجه فرنگی خشک ,سه چهارم روغن زیتون , 4 قاشق سس گوجه فرنگی و 1 حبه سیر را با غذاساز پوره کرده و به اسپاگتی اضافه کنید ...

************

موادی که من استفاده کردم

تخم مرغ - بکینگ پودر - آرد سیب زمینی - زعفران - آرد سفید - پنیر پارمزان - شیر - نمک و فلفل سیاه برای داخل مایه 

مواد گوشتی :

 گوشت چرخ کرده و سرخ شده - قارچ -فلفل دلمه ای - یکم جعفری و نعنا خرد شده که کمی تفت داده شده بودند


نوشته شده در سه شنبه 91/3/2| ساعت 12:43 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس