سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

مرغ: یک عدد بزرگ
پیاز: 5عدد متوسط
سیر: به میزان دلخواه
آلو بخارا: حدوداً 10عدد
کشمش: نصف پیمانه
زرشک: یک پیمانه
رب انار: یک پیمانه
گردو خورد شده: یک پیمانه
تخم مرغ آب پز: یک عدد
گرد لیمو: یک قاشق غذا خوری
ادویه مخصوص زنجان شامل: فلفل قرمز، فلفل سیاه، زرد چوبه، دارچین، آویشن، گلپر، سماق و زیره
جعفری تازه، گوجه فرنگی و خیارشور برای تزئین غذا
-------------------------------------------------------------------
شاید در نگاه اول این دستور مثل دستورهای دیگه باشه ولی بعد از پخت، میبینید که یه چیز دیگست!
البته دقت کنید که باید مراحل رو مو به مو و به ترتیب انجام بدید تا خود خودش از آب در بیاد!
داخل مرغ رو کاملا تمیز میکنیم. دقت کنید که به هیچ عنوان پوست مرغ رو جدا نکنید، مخصوصا قسمت پشت مرغ. سپس داخل و بیرون مرغ رو نمک میزنیم. (بهتره این کار رو یک روز قبل انجام بدیم تا نمک خیلی خوب بره به خورد مرغ)
4 تا پیاز به همراه سیر رو ریز کره با یک قاشق روغن، تا حد طلایی شدن سرخ میکنیم. حالا یه قاشق چای خوری از ادویه مخصوص زنجان رو که بالا ذکر شده به همراه گرد لیمو به پیاز ها اضافه میکنیم. بعد آلو بخارا، کشمش، زرشک، رب انار و گردو رو میریزیم و خوب هم میزنیم تا مواد یه دست بشه. اجازه بدید تا طعم مواد به هم دربیاد و عطر خوبی فضای آشپزخونه تون رو فرا بگیره.
الان وقت پر کردن مواد به داخل شکم مرغ رسیده. یادتون باشه اول قسمت زیر گردن مرغ رو بدوزید تا مواد از اونجا بیرون نریزه! بعد از ریختن مواد بصورت تمام و کمال به داخل مرغ؛ حالا باید ته مرغ رو هم خوب بدوزید تا موادمون در هنگام پختن مرغ بیرون نیاد.
1 عدد پیاز باقیمونده رو بصورت نگینی خورد کرده، با 2قاشق روغن داخل قابلمه خوب تفت بدید، یه کم از ادویه زنجان به همراه 2 قاشق رب گوجه فرنگی بریزید روش، حالا مرغ رو با احتیاط بذارید داخل قابلمه و چند بار بچرخونیدش تا روی اون هم کمی سرخ بشه. بعدش تا نصف مرغ داخل قبلمه آب جوشیده بریزید و در قابلمه رو ببندید، شعله گازتون رو کم کنید تا خوب بپزه (تخم مرغ آبپز رو پوست بگیرید و بندازید داخل قابلمه که طعم بگیره). حدود یک ساعت که گذشت مرغ رو با احتیاط از قابلمه در بیارید و تو یه ظرف پریکس بذارید، روغن روی آب رو جمع کنید و بریزید روی مرغ. حالا مرغ رو برای گریل کردن بذارید داخل ماکروویو. با ماکروی 600 درجه و زمان 30 دقیقه. بعد از یک ربع ظرف رو بیارید بیرون و بازم روغن خودش رو بریزید روش تا خشک نشه. بازم بدید تو فر تا 15 دقیقه بعدی تموم بشه.
بعد از سرخ شدن بیاریدش بیرون، نخها رو که دوخته بودید بکشید و پوست پشت مرغ رو کمی پاره کنید تا موار بیرون بریزه. حالا وقت تزئین رسیده تخم مرغ رو بزارید پشت مرغ به گونه ای که انگار از پشت مرغ افتاره بیرون! و با جعفری، گوجه فرنگی و خیار شور دورش رو پر کنید. نوش جان
نکته1: اگه دستگاه شما قدرت 600 نداره و کمتره، باید زمانتون رو طولانی کنید.
نکته2: در مدتی که مرغ داخل ماکروویو هستش باید چند بار خارج کنید و از روغنی که کنارش هست بریزید روش تا پوستش خشک نشه.


نوشته شده در پنج شنبه 91/3/4| ساعت 7:59 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس