سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

agaragarپودر آگار آگار یک نوع افزودنی طبیعی با منشا گیاهی است که از چند نوع خزه و جلبک قرمز گرفته میشود و در واقع نوعی پودر ژلاتینی بدون شکر و بدون طعم است. از پودر آگارآگار بخاطر خاصیت ژلاتینی زیاد برای تهیه ژله و نیز فرم دادن و ثابت نگه داشتن شکل خامه استفاده میشود. در ادامه مطلب با مواد و طرز تهیه این ژله آشنا می شوید.

 

بی

 

 

 

 

مواد لازم

آب : 2 پیمانه

پودر آگارآگار : 1 قاشق مرباخوری

شکر : به میزان لازم

تخم شربتی : کمی

میوه مورد نظر : به تعداد

 

طرز تهیه
ابتدا آب را روی حرارت بجوش آورده سپس پودر آگارآگار را افزوده و حدود 10 تا 15 دقیقه زمان می دهیم تا بجوشد و حالت ژلاتینی پیدا کند ، برای تست می توانید کمی از آنرا روی ظرف سردی بریزید در مدت 20 تا 30 ثانیه باید بسته شود اگر غیر از این بود مقدار پودر را بیشتر کنید. بعد از این زمان شکر را افزوده تا جاییکه به شیرینی علاقه داریم و ژله را از روی حرارت بر می داریم.
در هر قالب مافین ابتدا کمی تخم شربتی که از قبل خیس کرده ایم و حجم آن زیاد شده است را می ریزیم و سپس یک برش از میوه مورد نظر گذاشته ، اندازه 1 تا 2 قاشق از ژله را روی آن ها ریخته و می گذاریم تا خودش را بگیرد سپس مابقی ژله را افزوده و در یخچال نگهداری می کنیم تا کاملا ببندد و بعد ژله ها را از قالب جدا کرده و در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.

 


نکات
برای جدا کردن ژله از قالب کافیست لبه های ژله را به کمک چاقو از قالب جدا کنید و آنرا برگردانید، ژله براحتی جدا می شود.
این مقدار مواد برای 6 عدد ژله مافینی کافی می باشد ، در صورت نیاز به ژله بیشتر مقدار مواد لازم را افزایش دهید.


نوشته شده در سه شنبه 91/3/9| ساعت 2:15 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس