سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

اردور تاپناده

مواد لازم

کنسرو ماهی تن یک قوطی

سیر پوست گرفته 4، 5 حبه

موسیر ترشی 4، 5 حبه

زیتون سیاه هسته گرفته 2 پیمانه

لیمو یک عدد

طرز تهیه

کنسرو ماهی تن را باز کنید و روغن آنرا خالی کنید. لیمو را آب بگیرید . زیتون و سیر و موسیر ترشی را بکوبید یا در مخلوط کن بگردانید تا خمیر شود . روغن زیتون را اندک اندک به خمیر اضافه کنید . ماهی تن را با چنگال خرد کنید و سپس خمیر و آب لیمو را با آن مخلوط کنید .

 


نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 3:6 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

اردو‌ر اسفناج با ژامبون

 مواد لازم
 ژامبون مرغ یا گوشت  12 تا 15 ورق
 اسفناج پخته شده حدود 2 لیوان
 قارچ 300 گرم
 پیاز متوسط یک عدد
 پودر پنیر پارمسان 2 قاشق غذا خوری
 خامه صبحانه 50 گرم
 پنیر فیلا دلفیا یا پنیر مخصوص پیتزا 4 قاشق غذا خوری
 نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه
ابتدا اسفناج ها را شسته، خرد کرده و می پزیم و طبق دستور 2 لیوان اسفناج پخته شده آماده می کنیم، پیاز را نگینی خیلی ریز خرد کرده و با کمی کره و روغن مایع داخل یک ماهیتابه مناسب تفت می دهیم، وقتی پیازها بلوری شدند اسفناج را اضافه کرده و با پیاز خوب تفت می دهیم تا بوی خامی اسفناج گرفته شده و عطر خوش آن متصاعد شود.
قارچ ها را نیز ریز خرد کرده به مخلوط اسفناج اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا قارچ ها نیز کمی پخته شوند. مواد را پس از این که آماده شد با نمک و فلفل مزه دار کرده و از روی حرارت برمی داریم.
ورقه های ژامبون را که بهتر است مستطیل شکل باشند پهن کرده، یک طرف آنها از مواد قرار می دهیم و کمی پنیر پیتزا قرار داده و سپس لوله می کنیم.
کف یک سینی یا پیرکس را خامه صبحانه ریخته و روی آن فلفل سیاه و مقداری نمک می پاشیم سپس رول های آماده شده را روی خامه چیده و روی تمامی آنها را با پودر پنیر پارمسان می پوشانیم.
فر را از قبل با دمای 180 سانتی گراد گرم کرده و سینی را به مدت 20 تا 25 دقیقه روی پنجره وسط فر قرار می دهیم تا رول ها گرم شده و پنیر داخل آنها نیز ذوب شود.
برای تزئین روی آنها می توانیم از مقداری سبزی خشک معطر مثل مرزه و پودر فلفل سیاه استفاده کنیم.


نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 3:0 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

مرغ 100 گرم
قارچ 100 گرم
تخم مرغ یک عدد
روغن هسته انگور 3 قاشق غذا خوری
سس سویا دو قاشق غذا خوری
پیاز یک عدد( کوچک )
هویج 2 عدد بزرگ
نمک به میزان لازم
آبلیمو یک قاشق غذا خوری

طرز تهیه

ابتدا پیاز را خرد کرده و با یک قاشق غذا خوری روغن هسته انگور یک دقیقه تفت می دهیم. سپس قارچ ها و بقیه روغن را اضافه می کنیم. آبلیمو را برای حذف رنگ و طعم به مواد می افزاییم .

مرغ را داخل مواد ریخته و کمی صبر می کنیم تا کلیه مواد پخته شوند . تخم مرغ را داخل مواد میریزیم و برای خوش طعم شدن دو قاشق غذا خوری سس سویا اضافه می نماییم  . هویج ها را ورقه ورقه کرده و در آب میجوشانیم تا نرم شوند  .از مواد اماده شده بر روی ورقه های هویج گذاشته رول میکنیم و برای حفظ شکل آن میتوانیم از خلال دندان استفاده نمایید .


نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 2:57 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

<      1   2      

قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس