سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی



برنج پخته و سبزی های خرد شده را با دو عدد از تخم مرغها و به مقدار لازم نمک و فلفل و زعفران مخلوط کرده چرخ کنید...




طرز تهیه پلو توپی

 برنج پخته شده: 2 لیوان
ریحان، نعناوگشنیزریزخردشده: 250 گرم
زعفران: 4/1 قاشق چایخوری
تخم مرغ: 3 عدد
نمک، فلفل و ...
روغن مایع برای سرخ کردن


دستور تهیه:

برنج پخته و سبزی های خرد شده را با دو عدد از تخم مرغها و به مقدار لازم نمک و فلفل و زعفران مخلوط کرده چرخ کنید. از مخلوط حاصل توپهای کوچک درست کرده با انگشت سوراخ کوچکی در توپ ایجاد کرده و در آن پنیر پیتزا بریزید و مجدد توپ را گرد کنید. حال توپهای پلو را در یک عدد تخم مرغ زده شده غلطانده و در آرد سوخاری برده و در روغن سرخ کنید.

 

مواد لازم برای

 

برای 4 نفر

نوشته شده در شنبه 91/2/30| ساعت 5:55 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )



برنج را قبلا خیس می‌کنیم سبزی را به‌دقت تمیز می‌نمائیم و می‌شوئیم داخل آبکش می‌ریزیم تا آب آن برود، ماهی را جدا گانه طبق دستور ذیل سرخ می‌کنیم
ـ طرز تهیه:
برنج را قبلا خیس می‌کنیم سبزی را به‌دقت تمیز می‌نمائیم و می‌شوئیم داخل آبکش می‌ریزیم تا آب آن برود، ماهی را جدا گانه طبق دستور ذیل سرخ می‌کنیم، سبزی را خرد می‌کنیم و برنج را آبکش می‌کنیم ولی کمی دان‌تر بر می‌داریم ته دیگ را دو سه قاشق روغن آبکرده و نصف لیوان آب می‌ریزیم برنج داخل آبکش را کم‌کم در دیگ می‌ریزیم و سبزی خرد کرده را به‌تدریج لای برنج می‌پاشیم و ماهی سرخ شده را لای پلو می‌گذاریم (البته میتوان جدا گانه در ظرف دیگر سرو کرد) سه تا چهار قاشق روغن آب می‌کنیم، عرق برنج را که گرفتیم، روغن را روی برنج می‌دهیم و برنج را در فر یا روی آتش دم می‌کنیم موقع کشیدن پلو زعفران سائیده حل شده در آبجوش را با کمی پلو مخلوط می‌کنیم و روی دیس می‌دهیم و کمی روغن داغ کرده روی پلو می‌دهیم. ممکن است لای سبزی پلو را موقع دم کردن یک دسته سیر تازه تمیز کرده بگذاریم سبزی پلو را بدون گوشت نیز می‌توان آماده نمود. و ممکن است وقتی مغز برنج نرم شد سبزی را در دیگ بریزیم و بلافاصله دیگ را از روی آتش برداریم و در آبکش بریزیم و دم کنیم...

 

 

مواد لازم برای

 


برنج: 1000 گرم
تره فرنگی: 200 گرم
جعفری ساطوری شده: 250 گرم
شوید یا شبت: 250 گرم
شنبلیله: 200 گرم
گشنیز: 100 گرم
روغن: 200 گرم
زعفران: 1 قاشق مربا خوری
ماهی قزل آلای: 650 گرم
نمک: قدری
آرد سفید: 2 فنجان
زردچوبه: قدری
تخم مرغ: 2 عدد
لیمو ترش: 2 عدد
طرز سرخ کردن ماهی:
فلس‌های ماهی را با نوک کارد می‌گیریم و یا ماهی را پوست می‌کنیم و بعد سر و دم ماهی را جدا می‌سازیم و از طول سه تا چهار قطعه می‌کنیم، بعد هر قطعه از ماهی را از وسط دو نیم می‌نمائیم و استخوان ستون فقرات را در می‌آوریم و قسمت پوست زیر شکم را که نازک‌تر از پشت ماهی است جدا می‌کنیم، آنگاه ماهی را می‌شوئیم و خشک می‌کنیم، (به‌صورت جداگانه با آرد، زردچوبه و نمک پودری درست می‌نمائیم) بعد قطعات ماهی را در این پودر می‌خوابانیم و حسابی با آن آغشته می‌نمائیم تا کاملا پوشیده شود، بعد دوسه عدد تخم مرغ را در ظرفی می‌شکنیم و کمی نمک می‌زنیم، تخم مرغ را بهم می‌زنیم و قطعات ماهی آردی را داخل تخم مرغ می‌زنیم و در روغن داغ با حرارت ملایم سرخ می‌کنیم و در دیس می‌چینیم و اطراف آن را با حلقه‌های لیمو ترش و جعفری تزئین می‌کنیم. ماهی را می‌توان بدون آرد و تخم مرغ نیز سرخ کرد و یا فقط در مخلوط آرد زد و بدون تخم مرغ تهیه کرد.


نوشته شده در شنبه 91/2/30| ساعت 5:53 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم برای
سبزی( شوید،تره،ریحان،جعفری)= نیم کیلو
زردچوبه=1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل و روغن= به میزان لازم
برنج= نیم کیلو
کلم خرد شده= نیم کیلو
گوشت چرخ کرده=300 گرم
پیاز=1 عدد
ادویه پلویی=1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

 

برنج را خیس کرده بعد از کمی پخت سبزی را اضافه کرده مانند سبزی پلو آبکش می کنیم.گوشت را به همراه 1 عدد پیاز رنده شده ( متوسط ) چنگ می زنیم . به اندازه سرگنجشکی برداشته و در دست گرد می کنیم در آرد می غلتانیم و بعد در روغن کمی سرخ می کنیم. در حدی که خودش را بگیرد و کنار می گذاریم . کمی روغن در تابه ریخته یک عدد پیاز را خرد می کنیم و تفت می دهیم تا بلوری شود. کلم را اضافه کرده به مدت 10 تا 12 دقیقه با حرارت ملایم می چرخانیم . نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه را ریخته دوباره کمی هم می زنیم. کمی روغن ته قابلمه می ریزیم مقداری برنج در قابلمه ریخته و از مایع کلم و سرگنجشکی ها روی آن می ریزیم دوباره برنج ریخته و مواد را روی آن می ریزیم تا مواد تمام شود. قابلمه را روی حرارت گذاشته تا دم برنج بالا بیاید. دمکنی می گذاریم تا برنج دم بکشد.


نوشته شده در شنبه 91/2/30| ساعت 5:51 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

<      1   2   3   4      

قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس