سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

مواد لازم

سیب زمینی پخته و رنده شده - نیم کیلو‌گرم
سبزی کوکو - 250 گرم
تخم‌مرغ - چهار عدد
آرد گندم - دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل - به میزان لازم
روغن - به میزان لازم

کوکو دو رنگ

طرز تهیه

سیب‌زمینی رنده شده را با دو عدد تخم‌مرغ، نمک و فلفل مخلوط کرده و پس از گرم کردن روغن (بهتر است ظرف تفلون باشد) داخل تابه می‌ریزیم و آن را با قاشق صاف می‌کنیم، بعد سبزی را با آرد و دو عدد تخم‌مرغ باقی‌مانده، نمک و فلفل مخلوط کرده و روی سیب‌زمینی‌ها می‌ریزیم. در تابه را گذاشته، وقتی یک طرف آن سرخ شد برگردانده و طرف دیگر را هم سرخ می‌کنیم یا اینکه می‌توانیم فقط ظرف را چرب کرده، مواد را ریخته و درون فر با 200 درجه سانتی‌گراد به مدت نیم ساعت (30‌دقیقه) بگذاریم تا بپزد.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 1:28 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

کلم برگ یک عدد
سبزی دلمه 250 گرم
برنج یک پیمانه
گوشت چرخ‌کرده 250 گرم
پیازداغ نصف پیمانه
لپه نصف پیمانه
زرشک چهار قاشق غذاخوری
خلال پسته و بادام به میزان لازم
شکر پنج قاشق غذاخوری
آبلیمو نصف پیمانه
روغن یا کره 100 گرم
زعفران دم‌کرده 1/4 پیمانه
نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین به میزان لازم

دلمه کلم برگ مخصوص

دلمه کلم برگ مخصوص

طرز تهیه

کلم برگ را به همراه نمک و سرکه حدود 10 دقیقه در آب بجوشانید. برگ‌ها را از هم جدا کنید. کف قالب سیلیکونی را چرب کرده و کاملا با کلم برگ بپوشانید. طوری که از لبه قالب بیرون بریزد. برای تهیه مواد داخل دلمه، برنج را بپزید. سبزی را خرد و با گوشت چرخ‌کرده و پیازداغ تفت دهید و ادویه را اضافه کنید. لپه را جداگانه پخته و سپس بشویید و در صافی بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.

زرشک‌ها را تفت دهید. سپس تمام مواد را با هم مخلوط، زعفران را اضافه کرده و در ظرف را بگذارید تا پنج دقیقه با حرارت ملایم بپزد. در نهایت شکر و آبلیمو را افزوده و مخلوط آماده شده را داخل قالب بریزید و درون آن را کاملا پر کنید. سپس برگ‌های کلم را  روی سطح قالب بپوشانید و در فر با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 30 دقیقه قرار دهید. زرشک را با خلال پسته و بادام تفت داده و با آن دلمه را تزئین و سپس سرو کنید.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 1:26 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

قارچ نیم کیلوگرم
سینه مرغ یک عدد
پنیر موتزارلا 200 گرم
پیاز یک عدد
فلفل دلمه‌ای یک عدد
روغن‌زیتون دو قاشق غذاخوری
سس گوجه‌فرنگی دو قاشق غذاخوری
زردچوبه، نمک و فلفل به میزان لازم

موادلازم برای سس سفید

آرد سه قاشق غذاخوری

 شیر یک پیمانه

کره 50 گرم

دلمه قارچ با مرغ

دلمه قارچ با مرغ

طرز تهیه

سینه مرغ را ریز خرد کنید و با روغن‌زیتون و پیاز خردشده تفت دهید تا رنگش سفید شود و بعد زردچوبه، نمک و فلفل را به آن بیفزایید و در تابه را ببندید تا مرغ و پیاز با آب خودشان بخارپز شوند. بعد از دو دقیقه فلفل دلمه‌ای خردشده را اضافه کنید و تفت دهید و در پایان، سس گوجه‌فرنگی را بیفزایید و اجازه دهید دو تا سه دقیقه روی حرارت بماند تا مواد رنگ بگیرد. پایه‌های قارچ را جدا کنید و قسمت‌های سیاه داخل کلاهک قارچ را بتراشید.آنگاه آرد سفید را در کره تفت دهید و کم‌کم شیر را بیفزایید و هم بزنید تا گلوله نشود و یک مایع صاف به دست آید و بگذارید کمی خنک شود. درون قارچ‌ها را با مرغ پر کنید و کمی پنیر موتزارلا رنده شده بریزید و قارچ‌ها را در سینی فر به طور وارونه بچینید و روی قارچ‌ها سس سفید بریزید و درون فر 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید و به مدت 10 دقیقه در فر بگذارید.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 1:23 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

 
 

 

مواد لازم

بادنجان یک کیلوگرم
گوشت چرخ‌کرده 150 گرم
پیاز سرخ‌کرده چهار قاشق غذاخوری
زرشک دو قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و روغن به میزان لازم

رولت بادنجان

رولت بادنجان

طرز تهیه

بادنجان را به قطر یک سانتی‌متر از طول برش بزنید و در روغن سرخ کنید. گوشت و پیازداغ را تفت داده و زرشک، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و روی بادنجان پهن شده مخلوط گوشت را بریزید سپس رول کرده و با خلال محکم کنید. برای تزئین از ماست چکیده استفاده کنید.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 1:21 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

سبزی (تره، جعفری، شوید و گشنیز) 500 گرم
تخم‌مرغ شش عدد
پیاز یک عدد
مغز گوسفند دو عدد
روغن مایع پنج قاشق سوپخوری
کرفس و جعفری از هر کدام یک شاخه

رولت مغز

رولت مغز

طرز تهیه

ابتدا مغز را شسته همراه با پیاز، ساقه کرفس، جعفری و مقداری نمک به مدت 30 دقیقه آب‌پز می‌‌کنیم پس از پختن، ریشه و پوست مغز را جدا کرده و مغز را با پشت قاشق نرم می‌‌کنیم. سبزی را بعد از شستن خرد کرده، مقداری نمک و فلفل به آن اضافه می‌‌کنیم. تخم‌مرغ‌ها را با چنگال زده و به داخل سبزی می‌‌ریزیم. درون ظرفی مقداری روغن ریخته و روی حرارت می‌‌گذاریم تا داغ شود، در این مرحله به اندازه یک لایه نازک از کوکو ته ظرف می‌‌ریزیم، وقتی خوب پخت از روی حرارت برمی‌داریم تا سرد شود، آن‌گاه به اندازه یک لایه نازک از مغز روی کوکو پهن کرده و به وسیله چنگال به صورت رولت می‌‌پیچیم و چند دقیقه‌ای روی حرارت می‌‌گذاریم. در پایان آن را برش داده و در ظرف دلخواه برای سرو تزئین می‌‌کنیم.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 1:21 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

 

گردو خردشده 400 گرم
سبزی دلمه (تره، شوید و مرزه) و برگ مو از هر کدام 500 گرم
رب گوجه‌فرنگی و ماست از هر کدام دو قاشق سوپخوری
زرشک 50 گرم
پیاز داغ سه عدد
برنج یک پیمانه
نمک، فلفل، گل‌سرخ و زعفران آب‌کرده به میزان لازم

 دلمه برگ مو ترکیه‌

 دلمه برگ مو ترکیه‌

طرز تهیه

ابتدا برگ‌ها را بشویید، سپس در یک قابلمه آب را به جوش آورید، برگ‌ها در آب جوش ریخته پس از سه دقیقه آبکشی کرده و آب سرد بزنید همه مواد دلمه را با هم مخلوط کرده روی تخته اول یک برگ را باز کنید و از مواد وسط آن بگذارید بعد به صورت لوله‌ای کوچک یا بزرگ درون قابلمه‌ به ردیف بگذارید. در پایان کمی آب مرغ روی دلمه‌ها ریخته و یک در قابلمه کوچکتر روی آن‌‌ها گذاشته و حرارت را کم کرده تا آرام‌آرام پخته شود. می‌توانید از گوجه‌سبز و پیاز داغ برای تزئین استفاده کنید.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 1:20 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

 

مواد لازم

بادنجان چهار عدد
گوجه‌فرنگی و ران مرغ از هر کدام سه عدد
سیر دو حبه
رب گوجه‌فرنگی یک قاشق سوپخوری
فلفل سبز شش عدد
نمک و فلفل و آب و روغن به میزان لازم

رولت مرغ و بادنجان

رولت مرغ و بادنجان

طرز تهیه

بادنجان‌ها را پوست کنده و به صورت طولی برش زده و در روغن کمی سرخ کنید. مرغ بدون استخوان را خورشی تکه‌تکه کرده و در کمی روغن سرخ کنید. سیر خردشده و رب گوجه‌فرنگی، نمک و فلفل را هم اضافه کرده و کمی آب ریخته تا گوشت مرغ مغز پخت شود. سپس بین هر بادنجان‌ یک عدد گوشت مرغ قرار داده و رول کنید و روی آن یک گوجه‌فرنگی و یک فلفل قرار داده و با خلال دندان محکم کرده و سس گوجه‌فرنگی را هم روی آن اضافه کنید. در فر 180درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا فلفل و گوجه‌فرنگی کبابی شود یا روی اجاق آنها را کبابی کرده و بعد روی بادنجان قرار دهید و پنج دقیقه روی حرارت گذاشته تا جا بیفتد.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 1:19 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم

گوشت چرخ‌کرده و گردو از هر کدام 100 گرم
 برنج پخته‌شده یک پیمانه
پیاز رنده شده نصف پیمانه
 تخم‌مرغ دو عدد
 نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

کوکو گردو و گوشت

کوکو گردو و گوشت

طرز تهیه

گردو‌ها را له کرده سپس برنج، پیاز و گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کنید و کاملا ورز دهید و در پایان نمک، فلفل، زردچوبه و تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و به اندازه شیرینی گردویی درست کرده و در تابه همراه روغن با حرارت ملایم سرخ کنید.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 1:17 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

 

مواد لازم

برنج 2 پیمانه

گوشت 200 گرم

سبزی خرد شده ( ترخون ، ریحان ، جعفری ، گشنیز ، پیازجه ، شوید ) 2 پیمانه

ونوشک تازه 2 الی 3 قاشق ( در صورت دسترسی به ونوشک در غیر این صورت ونوشک را حذف کنید)

پیاز سرخ شده 2 قاشق غذا خوری

خلال پوست پرتقال 2 قاشق غذا خوری

زرشک قرمز 3 قاشق غذا خوری

سرکه دو سوم لیوان

شکر نصف لیوان

فلفل سیاه و قرمز به میزان دلخواه

روغن زیتون 2 الی 3 قاشق

آب نیم لیوان

دلمه حلقه ای یا قالبی

دلمه حلقه ای یا قالبی

طرز تهیه

اگر دوست ندارید برنج داخل دلمه نرم شود از برنج دانه بلند خارجی استفاده کنید برنج را با آب و زردچوبه و نمک و کمی روغن زیتون به صورت کته درست کنید .

 گوشت را با نمک ، زردچوبه ، فلفل و کمی روغن و پیاز رنده شده ابتدا کمی تفت داده و بعد با یک لیوان آب بپزید و صبر کنید تا تمام آبش تبخیر شود .

خلال پوست پرتقال را با آب یک دور بجوشانید تاتلخی آن گرفته شود و توسط صافی از آب جدا کنید .

سسی ازشکر و سرکه و آب را تهیه کرده و بچشید و  در مقدارش با توجه به ذائقه تان میزان شکر و سرکه را تغییر دهید و جند قاشق از آن را برای روی دلمه کنار بگذاریدو بقیه را با مواد خوب مخلوط کنید.در صورت تمایل از سسهای مورد علاقه خودتان استفاده کنید .

مواد را روی برگها در قالب بریزید و با پشت قاشق مواد را یکنواخت و فشرده کنید و سپس بادنباله برگ مو  که از اطراف قالب آویزان است روی مواد را بپوشانید .  و چند قاشق از سس سرکه وشکر را برای جلوگیری از خشک و برشته شدن برگهاروی آن بریزید.

توسط فویل روی قالب را بپوشانید تا زمانی که در فر میگذارید دم بکشد .

قالب را به مدت یک ساعت در فر با درجه متوسط بگذارید تا دلمه دم بیفتدفر را خاموش وفویل را از قالب جدا کنید و یک دیس روی قالب وارونه کنید و دلمه که شبیه به یک حلقه شده ( دلمه حلقه ای )  را برگردانید وبا سلیقه خودتان آنرا تزئین کنید. اگر از برنج ایرانی استفاده کنید و یا میزان سس را بیشتر کنید مایه دلمه نرم ترو چسبنده تر میشودکه بعضی این نوع را بیشتر می پسندند.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 1:16 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

دلمه کاهو به دو روش بدون گوشت و همراه با گوشت تهیه می شود که شما می توانید بسته به سلیقه خود دلمه کاهو را درست نمایید.

مواد لازم

دلمه کاهو همراه با گوشت

برگ کاهو به تعداد نیاز
آب گوشت1تا 2 لیوان
کره 50 گرم
برنج پخته شده  400 گرم
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذا خوری
آب لیمو 2 قاشق غذا خوری
گوشت چرخ کرده 500 گرم
سبزی دلمه ( تره، جعفری، شوید، گشنیز، ترخان) 400 گرم پاک شده و خرد شده
نمک، فلفل،زرد چوبه به میزان دلخواه

دلمه کاهو بدون گوشت

برگ کاهو
روغن هسته انگور، کره یا روغن زیتون به میزان لازم
برنج پخته شده 200 گرم
لپه پخته شده 200 گرم
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
قارچ 400 گرم
فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد کوچک
فلفل دلمه ای سبز 1 عدد کوچک
نمک، فلفل،زردچوبه به میزان دلخواه

طرز تهیه

ابتدا نوع پیچیدن و پخت دلمه کاهو که در هر دو مشترک است را آموزش می دهیم و سپس به پخت مایه درون دلمه (هر دو نوع) می پردازیم.
ابتدا کاهو را می شوییم، برگ های آن را جدا می کنیم، همان طور که خیس کف قابلمه می چینیم و با کمی آب نمک می گذاریم یکی- دو جوش بزند تا برگ ها نرم شوند.آنها را سپس در آبکش می ریزیم تا آب آن کشیده شود (توجه داشته باشید فقط یکی دو جوش، چون بیشتر از آن، باعث پارگی برگ ها می شود).
بعد برگ ها ی بزرگ را دولا و برگ های کوچک را دوتا دوتا داخل هم قرار می دهیم و از مایه دلمه یک قاشق غذا خوری داخل برگ می ریزیم . 2 طرف برگ ها را ابتدا به داخل و سپس آن را مانند بقچه یا رولی، محکم می پیچیم. سپس دلمه های آماده شده را در قابلمه نزدیک هم می چینیم که فاصله ای بین آنها نباشد تا دلمه ها باز شوند. داخل ظرف را کمی آب گوشت یا سبزیجات، کره یا روغن، فلفل و آب لیمو اضافه می کنیم و می گذاریم حدود نیم ساعت بپزد و آبش کشیده شود و حال آنها را می کشیم و به دلخواه تزیین می کنیم.

طرز تهیه مواد داخل دلمه کاهو همراه با گوشت 

ابتدا پیاز داغ درست می کنیم. گوشت چرخ کرده را داخل آن سرخ می کنیم و نمک و فلفل و زردچوبه را به میزان دلخواه اضافه می کنیم. حال در ظرف دیگری سبزی دلمه ر اسرخ می کنیم و آن را به گوشت اضافه می کنیم. رب گوجه فرنگی را در اندکی آب حل کرده و به مایه اضافه می کنیم . همچنین لپه پخته شده و برنج پخته را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا یکدست و کاملاً مخلوط شوند.

طرز تهیه مواد داخل دلمه کاهو بدون گوشت 

فلفل ها و قارچ ها را می شوییم و ریز خرد می کنیم و بعد آنها را در روغن کاملاً تفت می دهیم تا پخته شود رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کرده و تفت می دهیم. نمک و فلفل و زردچوبه را نیز اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم؛ حال برنج و لپه پخته شده را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم. مایه دلمه ما حاضر است.


نوشته شده در یکشنبه 91/2/31| ساعت 1:15 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

<      1   2      

قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس