سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آشپزی

اسنک مرغ

 


مواد لازم :

 

 

 

سینه بوقلمون یا مرغ تکه شده

1 عدد

روغن زیتون

1 قاشق سوپخوری

سیر خرد شده

2 عدد

پودر زیره سبز

1 قاشق سوپخوری

فلفل قرمز

½ قاشق چایخوری

نمک

½ قاشق چایخوری

کره

2 قاشق سوپخوری

آرد ذرت

به مقدار لازم

 



مواد مورد نیاز دیگر:

 

 

پنیر چدار بزرگ ، گوجه تکه شده ، گشنیز تازه ، پیاز خرد شده ، فلفل قرمز و سبز خرد شده و قارچ خرد شده .

 


طرز تهیه :

 


1. فر را از قبل با درجه حرارت 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتی گراد) گرم کنید.


2. در یک ظرف به ابعاد 22 در 32 بوقلمون را با روغن زیتون، سیر، زیره سبز، فلفل قرمز و نمک مخلوط کنید.


3. بگذارید تا 20 دقیقه بپزد.


4. بوقلمون یا مرغ را فیله می کنیم ( به صورت باریک تکه میکنیم).


5. یک قاشق سوپخوری کره را در یک ظرف نچسب با حرارت ملایم گرم می کنیم.


6. آرد ذرت را در ظرف نچسب به همراه بوقلمون و دیگر مواد باقیمانده تفت می دهیم.


7. شعله را کم می کنیم.


8. وقتی پنیر ها آب شدند خمیر ایجاد شده در ظرف را تا می زنیم.


9. آن را از روی حرارت بر می داریم، . به سه قسمت می کنیم.


10. این کار را برای آرد ذرت باقیمانده انجام میدهیم.

 


نوشته شده در چهارشنبه 91/3/3| ساعت 7:25 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم: 
500 گرم اسفناج (پاک و خرد شده)
75 گرم پنیرفتا
2 عدد (4تکه) سینه مرغ
1 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
1/3 لیوان خامه
2 قاشق سوپ‌خوری جعفری ساطوری شده
نمک و فلفل به مقدار لازم 
 
مواد لازم برای سس: 
60 گرم کره
2 تا 3 قاشق سوپ‌خوری آرد سیب‌زمینی
2 لیوان آب مرغ
نمک و فلفل به مقدار کافی
 
طرز تهیه:
اسفناج‌ها را شسته و خرد می‌کنیم و در قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت می‌گذاریم تا بپزد. سپس در صافی می‌ریزیم تا آب اضافی آن گرفته شده و سرد شود. اسفناج‌ها را با پنیر خرد شده در کاسه‌ای مخلوط می‌کنیم. هر سینه مرغ را به دو قسمت تقسیم کرده و از وسط برش می‌دهیم، طوری که دو انتهای آن بسته باشد. سپس کمی نمک می‌زنیم. داخل سینه مرغ را از اسفناج و پنیر همراه با نمک و فلفل پر می‌کنیم و با خلال دندان شکاف را طوری محکم می‌کنیم که مواد بیرون نزند. روغن زیتون را در تاوه‌ای ریخته و داغ می‌کنیم و دو طرف سینه مرغ پر شده را در روغن سرخ و سپس همراه سس سرو می‌کنیم.
 
طرز تهیه سس:
آب مرغ را با آرد سیب‌زمینی مخلوط می‌کنیم و روی حرارت می‌گذاریم تا کمی غلیظ شود. سپس کره، نمک و فلفل را به آن اضافه می‌کنیم و روی حرارت می‌گذاریم تا کاملاً غلظت پیدا کند. 
 
توجه: می‌توانیم سس را بعد از سرخ شدن سینه‌های مرغ به آن اضافه کنیم و سپس بگذاریم با درپوش به مدت 25 دقیقه بپزد. بعد خامه و جعفری را هم افزوده و حرارت می‌دهیم تا داغ شود.

نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 9:17 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

 
مواد لازم :
مرغ درشت 1 عدد
فلفل دلمه ای قرمز 1 کیلو
سبزی پلو خرد شده 2 پیمانه (تره، جعفری، گشنیز و به مقدار کم شنبلیله)
روغن مایع 4 قاشق غذاخوری
پیازچه خرد شده 2 پیمانه
سیر تازه خرد شده 2 پیمانه (اگر سیر تازه نبود می توان از 4 تا 5 حبه سیر خرد شده استفاده کرد.)
اسفناج بخارپز شده 2 پیمانه
نمک، فلفل، ادویة مرغ یا قرص سوپ به میزان لازم
کره 100 گرم
پیاز کوچک 1 عدد
قرص عصارة مرغ 1 عدد
آب 2 پیمانه
زعفران آب کرده یک قاشق غذا خوری
رب آلو یا هر نوع رب ترش برای سرو غذا
نخ یا خلال دندان و فویل آلومینیومی برای پخت مرغ
طرز تهیه:
استخوان مرغ را به روشی که در شماره های قبلی مجله آموزش داده شده است، از گوشت جدا کنید تا همة مرغ به صورت یک تکه گوشت صاف درآید. دقت کنید که پوست مرغ آسیب نبیند یا برش نخورد. 
سر فلفل ها را ببرید و تخم آن را بگیرید. سپس آنها را 15 دقیقه در آبجوش، بجوشانید و بلافاصله آبکش کنید. بعد بلافاصله فلفل ها را زیر شیر آب بسیار سرد قرار دهید و به دقت پوست آن را جدا کنید.
سبزی پلو را پس از شستن خرد کنید و با کمی روغن مایع قدری تفت دهید. پیازچه ها و سیر تازه را هم خرد کنید و کمی تفت دهید تا نرم شوند. از برگ-های پیازچه هم استفاده کنید. بعد اسفناج را که پاک کرده اید و پخته‌اید را جداگانه تفت دهید. 
گوشت مرغ یک تکه را روی یک سینی پهن کنید ؛ به شکلی که سمت پوست دار آن در زیر و گوشت‌ آن روی کار قرار گیرد. روی سطح گوشت را با نمک، فلفل و ادویة مرغ یا هر ادویه دلخواه مزه دار کنید و به ترتیب پیازچه، سیر تازه، سبزی پلو و اسفناج را لایه لایه روی سطح گوشت پخش کنید. روی سبزیجات را با فلفل دلمه‌ای قرمز بپوشانید و روی همة مواد را کرة آب کرده بریزید. سپس گوشت را از یک سمت به آرامی لوله کنید؛ پس از پیچیدن می توانید یا دور مرغ نخ نسوز بپیچید یا با استفاده از خلال دندان آن را محکم کنید. سپس آن را داخل ظرفی که کمی روغن و یک عدد پیاز کوچک خرد شده ریخته اید، بگذارید. بعد قرص عصارة مرغ را در دو پیمانه آب حل کنید و در ظرف بریزید و با در بسته نیم ساعت روی حرارت گاز قرار دهید و در فواصل معین آب ظرف را روی مرغ بریزید تا مزه دار شود. در انتها، زعفران آب کرده را روی مرغ بریزید. اگر از فر استفاده می‌کنید، مرغ را با محتویات آن داخل فویل آلومینیم بپیچید و نیم ساعت در فر روی طبقة اول با حرارت 250 درجة سانتیگراد قرار دهید و پس از نیم ساعت آلومینیم آن را باز کنید و دوباره سینی را درطبقة وسط فر قرار دهید تا روی آن طلایی شود.
هنگام سرو هم به کمک یک چاقوی تیز به آرامی مرغ را به قسمت‌های مساوی ببرید و با سبزیجات پختة مختلف سرو کنید. برای سرو این غذا می توان از سس آلوی قطره طلا استفاده کرد. همین طور می توانید از هر نوع سس دلخواه که ترش مزه باشد، استفاده کنید. 
برای تهیة سس می توان آلوها را بپزید و از صافی رد کنید تا هسته و پوستش جدا شود. بعد کمی نمک به آن بزنید.اگر از نخ معمولی استفاده می کنید حتماً از نخ تیره رنگ و دولا استفاده کنید. چون بعد از پخت بهتر دیده شده و راحت جدا می شود. این غذا را حتماً امتحان کنید مطمئنم می پسندید.
      

نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 9:11 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

 
مواد لازم:
فیله مرغ 250 گرم یا 5 عدد
قارچ 200 گرم
زعفران دم کرده 1 قاشق سوپخوری
پیاز خرد شده 1 عدد متوسط
فلفل و نمک به مقدار کافی
جعفری مقداری برای تزئین
خامه 150 گرم
روغن 1 قاشق سوپخوری
طرز تهیه:
فیله مرغ را پاک کرده و در پیاز، فلفل، نمک و زعفران به مدت 4 ساعت در یخچال خوابانده تا کاملاً ترد شود. بعد فیله ها را با بیفتک کوب به آرامی می کوبیم تا پهن شود و روی چدن سرخ می کنیم. قارچ را در  تابه ای جدا با روغن سرخ کرده و در آخر خامه را به قارچ اضافه کرده، اسکالپ را در ظرف قرار داده و قارچ را به عنوان سس روی اسکالپ ریخته با جعفری و لیموترش و سبزیجات تزئین کرده سرو می نماییم.
 
 

نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 9:9 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

 
مواد لازم برای 2 نفر:
سینه مرغ نسبتاً درشت  2 عدد
عسل 2 قاشق غذاخوری
لیموترش تازه 2 عدد
سس سویا 2 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
طرز تهیه:
ابتدا سینه های مرغ را پوست گرفته، پاک کرده و کتف آن را جدا می کنیم. سپس آنها را شسته و با کاغذ خشک کن کاملاً خشک می کنیم و با کارد تیزی برش های مورب و کمی عمیق پشت و روی هر تکه ایجاد می کنیم. برای تهیه سس، پوست لیمو را رنده می کنیم. سپس لیمو را از وسط برش می زنیم و آب آن را می گیریم و با عسل، سس سویا و فلفل در ظرفی خوب مخلوط می کنیم تا عسل کاملاً حل شود.فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) روشن کرده و اجازه می دهیم تا 15 دقیقه کاملاً گرم شود تا به حرارت مطلوب برسد. آنگاه با فرچه از سس تهیه شده روی یک طرف سینه های مرغ می زنیم. آنها را در سینی فر چرب شده می چینیم و به مدت 10 دقیقه داخل فر قرار می دهیم. پس از 10 دقیقه سینی را از فر درآورده و طرف دیگر سینه های مرغ را به سس آغشته می کنیم و دوباره به مدت 10 دقیقه دیگر داخل فر قرار می دهیم (باید روی سینه ها طلایی شود).غذای پخته شده را داخل ظرف موردنظر می چینیم و با انواع سبزیجات خام و تره بار پخته و کمی از سس تهیه شده تزئین و سرو می کنیم. 
 
نکته: برش های ایجاد شده روی سینه های مرغ باید عمقی باشد و کاملاً مورب و بیشتر از 3 برش نباشد زیرا باعث تکه تکه شدن سینه می شود. 
نکته: در مواد لازم نمک گنجانده نشده زیرا سویا سس خود کمی شور مزه است و نمک غذا را تأمین می کند. اما در صورت تمایل می توان مقدار کمی نمک داخل سس اضافه کرد. 
  

نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 8:58 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم:
ساق مرغ (ماهیچه مرغ) با پوست  12 عدد  
هویج 2 عدد
کرفس 2 ساقه
کدوی کوچک 4 عدد
کره 60 گرم
آب مرغ 1 فنجان
خامه 250 میلی لیتر
آب لیموترش 1 قاشق غذاخوری
دانه خردل یا دانه فلفل سبز 2 قاشق مرباخوری
طرز تهیه:
ساق های مرغ را ابتدا از پایین برش می دهیم تا از استخوان جدا شود. از بالا با چاقوی کوچک گوشت را از استخوان جدا کرده و با چاقو می تراشیم. سپس گوشت را از استخوان مثل لباس برعکس درآورده و دوباره از روی پوست برمی گردانیم. هویج و کرفس و کدوها را خلال های بلند می بریم و به جای استخوان داخل ران فرو می کنیم. کره را داغ کرده و مرغ ها را سرخ می کنیم. سپس آب مرغ ریخته و می گذاریم بپزد. سپس مرغ ها را خارج کرده در آخر خامه لیموترش و فلفل اضافه کرده می گذاریم تا کمی غلیظ شود و قبل از سرو روی مرغ ها می ریزیم. 
 
نکته: باید توجه کرد که در هنگام جوشیدن خامه لیموترش اضافه نکنیم چون خامه می بْرد.
      

نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 8:43 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم:
فیلة مرغ  4 عدد
سس خردل  1 قاشق غذاخوری
سس سویا 2 قاشق غذاخوری
پودر سیر  1 قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز  1 قاشق چایخوری
تخم مرغ  1 عدد
آرد  4 قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل  2/1 قاشق چایخوری
کورن فلکس  2 پیمانه
مواد لازم برای تهیه سس مخصوص:
خیارشور ساطوری خرد شده  2 عدد
سس مایونز  2/1 پیمانه
سبزی خشک معطر (نعنا، شوید و ترخان)  1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و قرمز  کمی
سس خردل  1 قاشق غذاخوری
سرکه خرما  1 قاشق غذاخوری
طرز تهیه:
در ظرفی سس خردل، پودر سیر، سس سویا ، پودر فلفل قرمز، پودر زنجبیل و تخم مرغ را مخلوط کنید و فیله های مرغ را در آن قرار دهید. سپس آرد را کم کم به این مواد بیفزایید تا مواد به غلیظی ماست زده شده شود. سپس به مدت یک ساعت مواد را در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. بعد کورن فلکس را روی سطح صافی پاشیده و بعد فیله های مرغ را روی آن بگذارید و در روغن داغ و غوطه ور سرخ کنید.سپس از سس مخصوص کمی در نان قرار داده و یک فیله سرخ شده را در میان نان می گذاریم و با سس خردل آن را سرو می کنیم. 
طرز تهیه سس: 
تمام مواد را با هم مخلوط کرده و سپس مورد استفاده قرار میدهیم. 
نکته: در صورت تمایل می توان فیله های مرغ را به عنوان خوراک و بدون نان استفاده کرد. 
 
    

نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 8:34 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

 
غذاهای دو نفره
مواد لازم:
کنسرو لوبیا چیتی 1 پیمانه
سینة مرغ  2/1 عدد
سس سویا 2 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز 2/1 قاشق چایخوری
پنیر موتزارلا 100 گرم
روغن برای سرخ کردن 2 قاشق غذاخوری
نان تست به تعداد دلخواه
کره 25 گرم
طرز تهیه:
سینة مرغ را به صورت ژولین (باریک) برش می دهیم. سپس در تابه ای از روغن داغ آن را سرخ می کنیم تا کاملاً تغییر رنگ دهد. سپس سس سویا و فلفل را می افزاییم و صبر می کنیم تا سس سویا کاملاً جذب مواد شود. بعد در ظرفی، خوراک لوبیا، مرغ تفت داده و پنیر رنده شده را مخلوط می کنیم و از این مواد به اندازة 2 قاشق روی نان تست می گذاریم و سعی می کنیم تمام قسمت های نان را بپوشانیم. سپس یک نان دیگر روی مواد می گذاریم و بعد مقداری کره روی نان می زنیم. نان های پر شده را 5 تا 7 دقیقه در دستگاه ساندویچ ساز قرار می دهیم تا کاملاً برشته شود. سپس آن را سرو می کنیم. 
نکته: می توان از لوبیا چیتی پخته که به آن رب گوجه فرنگی و پیاز داغ اضافه کرده ایم نیز استفاده کنیم. 
   

نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 8:30 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

مواد لازم:

  • سینه مرغ 250 گرم
  • سس سویا 2 قاشق غذاخوری
  • آب پرتقال 1 فنجان
  • سس کچاپ 3 قاشق غذاخوری
  • زنجفیل تازة ریز رنده شده 1 قاشق مرباخوری
  • آرد ذرت 3 قاشق غذاخوری
  • کره 30 گرم
  • فیله پرتقال 2 عدد
  • ساقة پیازچه 4 عدد

طرز تهیه:
سینه‌های مرغ را به مدت نیم ساعت در زنجفیل تازه و سس سویا بخوابانید و سپس آنها را در آرد ذرت بغلتانید و در کره سرخ کنید تا کاملاً طلایی شود. پس از سرخ شدن سس کچاپ و سس سویا را اضافه کنید. یک قاشق مرباخوری آرد ذرت را در آب پرتقال حل کرده و به مواد داخل تابه اضافه کنید تا کاملاً غلیظ شود.در پایان فیله‌های پرتقال را افزوده و روی آن ساقه پیازچه را اضافه کنید.
 
 


نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 8:12 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

زمان تهیه: 15 دقیقه
زمان پخت: 10 دقیقه
کالری برای هر نفر: 460

مواد لازم برای 4 نفر:
آرد سوخاری 50 گرم
پنیر پارمزان رنده شده 25 گرم
بادام کوبیده و ریز شده 50 گرم
پاپریکا (پودرفلفل قرمز شیرین) یک چهارم قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به دلخواه
اسکالوپ مرغ یا بوقلمون 4 عدد
تخم‌مرغ 2 عدد
کره 15 گرم
روغن 1 قاشق سوپخوری
لیموی درشت 1 عدد
طرز تهیه:
در بشقاب گودی آرد سوخاری را با پنیر پارمزان رنده شده، بادام پودر شده، فلفل مکزیکی (پاپریکا)، نمک و فلفل سیاه ساییده مخلوط کنید. در بشقاب گود دیگری تخم‌مرغ‌ها را شکسته و سپس با قاشق کمی بزنید. اسکالوپ‌ها را با دقت در تخم‌مرغ بخوابانید. سپس آنها را در مخلوط آرد سوخاری بغلتانید. این دو مرحله را یک بار دیگر نیز تکرار کنید. در تابة بزرگی کره و روغن را داغ کرده و بر روی حرارت ملایم هر دو طرف اسکالوپ‌ها را سرخ کنید تا مغز پخت شده و سطحشان طلایی رنگ شود. غذای آماده شده را با حلقه‌های لیموترش تزیین کنید.

نکته:
اسکالوپ به سینه ورقه شده می‌گویند. این ورقه‌ها را به کمک بیفتک‌کوب کمی می‌کوبند تا پهن شود.


نوشته شده در دوشنبه 91/3/1| ساعت 8:10 عصر| توسط مهرناز| نظرات ( )

<      1   2   3   4      >

قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت



کد ماوس